اقتصادی

کمیسیون تلفیق چند تصمیم مهم درباره یارانه نقدی و اختصاص یارانه دارو و... اتخاذ کرد

۲برابرشدن یارانه و امکان ثبت نام جاماندگان در ۱۴۰۰

کد خبر : 37678

در شرایطی که دو روز قبل برخی گمانه ها در خصوص دو برابر شدن یارانه نقدی مطرح شده بود، دیروز سخنگوی کمیسیون تلفیق، رسماً این مطلب را تایید کرد و با بیان این که تقریباً تمام یارانه‌های پرداختی به افراد در سال آینده تجمیع خواهد شد، تاکید کرد: جزئیات بیشتر درباره وضعیت یارانه بگیران هنوز نهایی نشده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، رحیم زارع در نشستی خبری، تازه ترین مصوبات این کمیسیون را اعلام کرد و گفت: یارانه تمام افراد یارانه‌بگیر در سال آینده دو برابر خواهد شد و هر شخصی هم اکنون یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند رقم یارانه او در سال آینده به ۹۱ هزار تومان افزایش خواهد یافت. به این ترتیب دولت که در لایحه بودجه، ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در نظر گرفته بود، کمیسیون تلفیق آن را به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داده است. به گزارش خراسان، پیشتر اعلام شده بود که بخشی از منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ صرف افزایش یارانه های نقدی خواهد شد.

زارع در ادامه گفت: در سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه ۳۵ میلیون نفر قشرهای متوسط و ضعیف و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد. همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شدند امکان ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی، معیشتی و دیگر یارانه‌ها را برای کلیه افرادی که ثبت‌نام نکردند، افراد جدید و افرادی که منصرف شدند، فراهم کنند. ثبت نام نکردن یا تاخیر در ثبت نام و پرداخت نکردن یارانه هدفمندی و یارانه معیشتی و دیگر یارانه‌ها تخلف محسوب شده و مسئولیت آن به عهده تمامی مدیران ذی ربط است و این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذی صلاح خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن