پایتخت فرهنگ اسلامی

صداوسیمای خراسان رضوی با ۱۸۰۰۰ دقیقه برنامه متنوع به استقبال دهه کرامت می رود

کد خبر : 29649

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی از آمادگی این مرکز برای پوشش هر چه بیشتر برنامه های دهه کرامت خبر داد.
صبح مشهد– محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، دهه کرامت را نقطه عطفی برای ارتباط بین مخاطبان رسانه ی استانی با دوستداران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دانست و از برنامه ریزی ویژه صدا وسیمای خراسان رضوی برای پوشش، انعکاس و برجسته سازی ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﻫﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ، ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭﯾﺖ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﻭ ﻣﻀﺠﻊ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﺁﻗﺎ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿا ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ خبر داد و گفت: امسال با تولید و پخش بیش از۱۸ هزار دقیقه برنامه ایام شادی را برای مخاطبان رقم خواهیم زد.
محسن نصر پور گفت:ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ برنامه ریزی ویژه ای در حوزه های ﺗﻮﻟﻴدی سیما، صدا، ﺧﺒﺮ، ﺭﺍﺩﯾﻮﻫﺎی ﺑﺮﻭﻧﻤﺮﺯی ،فضای مجازی و رادیو سراسری زیارت ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ است وطیف گسترده ای از برنامه های جذاب برای میلاد امام رضا(ع) شامل انواع برنامه های جنگ،مستند، ترکیبی، مسابقه، نمایش، سخنرانی و ارتباط های زنده ویژه از حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را در بر می گیرد.وی پشتیبانی فنی از کلیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی پخش شده از حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برای تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی را افتخار و توفیقی دانست که نصیب این مرکز شده است و در ایام و مناسبتهای خاص بویژه دهه کرامت همکاران این مرکز با تمام توان و انرژی مضاعف آنرا از سر شوق و علاقه به نحو احسن انجام می دهند.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت : سیمای خراسان رضوی با برنامه”بهشت هشتم” عنوان ویژه برنامه ای که در گروه فرهنگ و معارف اسلامی و توسط عبدالرزاق رمضان نژاد و علی محمد کاظمیان پور و محمدرضا امیری تهیه می شود. “بهشت هشتم” در ۱۰ قسمت ۷۰ دقیقه ای بصورت زنده پخش خواهد شد.همچنین برنامه “شب شرقی” که به صورت مشترک با شبکه ی تهران در ۵ قسمت ۶۰ دقیقه ای با موضوع کرامات و سیره رضوی به تهیه کنندگی سید محسن ناطقی از سیمای خراسان رضوی و شبکه تهران پخش خواهد شد.
“آبنبات چوبی” نیزعنوان برنامه ای شاد و آموزنده ای است در ۲ قسمت برای مخاطب کودک و نوجوان جشن میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت را ملموس می کند.این برنامه که به کارگردانی و تهیه کنندگی حمید طباطبایی تولید و آماده پخش است ضمن ایجاد لحظات شاد و مفرح متناسب با سن و جنس مخاطب تلاش دارد تا معارف رضوی را تبیین نماید. صبح خراسانی نیزعنوان برنامه زنده صبح گاهی سیمای خراسان است که در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای به موضوعات مرتبط با سیره و فرهنگ رضوی و سبک زندگی آن امام می پردازد. “صبح خراسانی” توسط محسن وکیلی اسفندیاری تهیه و تولید می شود. اشاره نیز عنوان برنامه زنده ای است که در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای به انعکاس ویژه برنامه های شهرستان ها و مرکز استان به تهیه کنندگی آرش رهبر در برپایی جشن های دهه کرامت می پردازد.همچنین برنامه “در مسیر زندگی” در سری جدید که مصادف با دهه کرامت شده است به موضوعات این ایام با برکت می پردازد.
شایان توجه است در این ایام از سیمای خراسان رضوی مستند های مختلفی همچون “میزبان” و “زیارت” هریک در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای و “مشهد الرضا” نیز در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای به همراه ۸ عنوان فیلم ۹۰ دقیقه ای دیگر نیز پخش خواهد شد.
همچنین ۴۰ عدد کلیپ و نماهنگ با موضوع دهه کرامت و حضرت امام رضا علیه السلام و ۱۰ قسمت از مجموعه “آوای رضوی” با میانگین زمان ۵ دقیقه در فهرست پخش قرار گرفته است. شایان توجه است سیمای خراسان رضوی در ایام دهه کرامت علاوه بر پخش میان برنامه و موسیقی تصویرها، سخنرانی ها و مراسم متنوع حرم مطهر حضرت رضا(ع)
را برای پخش از شبکه ها در اختیار سایر مراکز قرار خواهد داد.

محسن نصرپور در ادامه نیز از طراحی ویژه برنامه هایی متنوع در رادیو خبر داد و گفت: برنامه مشرق عشق عنوان ویژه برنامه ای است زنده با هدف معرفت افزایی و ترویج فرهنگ و سیره رضوی توسط مصطفی اعلمی تهیه می شود و با اجرای گویندگان: کشوری و ریحانه شادمان در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام
از ساعت ۹ صبح بمدت ۱۲۰ دقیقه از صدای خراسان رضوی و سایر شبکه های استانی پخش می شود.همچنین برنامه شوق زیارت در ۱۱ قسمت ۸۵ دقیقه ای هرروز با هدف ترویج سیره رضوی و نحوه ارادت مشتاقان با رویکرد القای شادی و نشاط در سایه سار معارف رضوی منتقل نماید. این برنامه ساعت ۳۵/۲۱ دقیقه به تهیه کنندگی رضا سلیمانی و با اجرای احسان کاشانی و ریحانه شادمان پخش خواهد شد.
حریم مهرنیز ویژه برنامه ای است که هر روز از ساعت ۰۵/۹ دقیقه و زنده به روی آنتن می رود. سبک زندگی اسلامی و انطباق آن با شیوه و سلوک رضوی از اهداف این برنامه است که به تهیه کنندگی لیلا کامکار و با اجرای احسان کاشانی و اسفندیاری در ۹ قسمت پخش خواهد شد. زیر سایه خورشید نیز با موضوع تبلیغ وترویج سیره رضوی به تهیه کنندگی محمد کمالی، و اجرای مرضیه رحیمی تولید می شود.
رادیو خراسان رضوی با پخش بیش از ۲۰ عنوان برنامه مانند بانوی کرامت، ریحانه، رخ مهتاب، صدای سخن عشق، آهوانه، پابوس، آسمان هشتم، مسافران، سلطان خراسان، قرار عاشقی ،دهکده،صدای زائر،شباهنگام،کرمانجی ومردم ومسئولان… ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را مورد بررسی قرار خواهد داد.
همچنین رادیوزیارت با تولید و پخش ویژه برنامه های شاد و جذاب ایام خوبی را برای مخاطبان تدارک دیده است. این شبکه با مشارکت آستان قدس رضوی ویژه برنامه “رادیوحرم” را به منظور انتقال فضای شاد و روحانی حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشتاقان رادیو وهمچنین ایجاد فضای پربار معنوی برای زائران حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فراهم کرده است.”رادیوحرم” بصورت زنده از استودیوی اختصاصی رادیوزیارت در حرم مطهر پخش میشود”رادیوحرم” در ایام هفته کرامت هر روز بمدت ۲ ساعت و در ۲ بخش صبح گاهی از ساعت ۱۵/۱۰ دقیقه و بخش عصرگاهی از ساعت ۱۵/۱۸ دقیقه از حرم مطهر پخش خواهد شد. این برنامه توسط امیرحسن روحانی تهیه و با اجرای میثم مسرور پخش خواهد شد.
پی گیری مسائل و مشکلات و موضوعات پیرامون زائر و زیارت در برنامه “گفت و گوی ویژه خبری” رادیو زیارت انجام خواهد شد. “گفت و گوی ویژه خبری” با هدف رفع مشکلات توسط معصومه نعمتیان تهیه و اجرا می شود. موضوعات مرتبط با آستان قدس رضوی همچون خادمان سلامت، طرح توسعه پیرامون حرم حضرت از جمله موضوعاتی است که در ۸ قسمت از ساعت ۱۵/۱۳ بعد از خبر زیارت بصورت زنده پخش می شود.
برنامه “پرسش” نیز کاری است از گروه زیارت و فرهنگ رضوی رادیو زیارت که شبهات و ابهامات مخاطبان بویژه جوانان درباره امام رضا علیه السلام را پاسخ می دهد. این سوالات از طریق تلفن گویای شبکه به شماره ۳۲۲۸۳۶۹۶ و پیامک ۳۰۰۰۰۸۸۸۸ وسامانه پاسخگویی حرم مطهر به شماره ۳۲۰۲۰ استخراج می شود . تهیه، پژوهش و نویسندگی “پرسش” را محمد گلگونی و اجرای آن را محمد رجایی و سیده فرزانه حداد بعهده دارندکه در ۱۰ قسمت ویژه دهه کرامت تهیه و ساعت ۱۱ پخش می شود. در این برنامه از کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه همچون حجج اسلام سیدمحمود مرویان حسینی، رضا وطن دوست، مهدی شریعتی تبار، علی جلائیان اکبرنیا، مجتبی الهی خراسانی و آقایان غلامرضا جلالی، حسین لطیفی، علی ایوبی و دکتر مرتضی انفرادی، دکتر امیر سلمانی رحیمی و دکتر رضا نقدی بهره برده می
شود.
وی افزود علاوه بر برنامه های فوق که بعنوان برنامه های شاخص شبکه رادیویی زیارت است در ایام دهه کرامت برنامه های: “جلوه خورشید” در ۱۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای، “صدای سخن عشق” در ۱۲ قسمت ۵ دقیقه ای، “شمس تفسیر” در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای، “رواق اندیشه” در ۱۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای، “حدیث مهر” در ۱۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای و همچنین ۱۰ نمایش با موضوع دهه کرامت و با مدت ۳۰ دقیقه برای پخش برنامه ریزی شده و در جدول پخش قرار داده شده است.
محسن نصرپور افزود : رادیودری برون مرزی صدا وسیمای خراسان رضوی نیز با توجه به بافت مخاطبین که از شیعیان و ارادتمندان ائمه معصومین می باشند برنامه های خاصی را برای این ایام تدارک دیده است که اهم آنان را می توان “کافه صبح” به تهیه کنندگی عارف حسینی با اجرای نصیراحمد مجاب در ۱۰ قسمت و به مدت هر برنامه ۵۰ دقیقه ساعت ۸ صبح ، “زنده باد زندگی” با ۱۰ برنامه ۴۵ دقیقه ای و با موضوع فرهنگ و سیره رضوی به تهیه کنندگی وحیده حسینیان و اجرای زینب بیات از ساعت ۱۰ صبح و “روی موج جوانی” با موضوع سیره و شیوه زندگی ائمه معصومین علیهم السلام توسط سید خان آقا موحد تولید وبا اجرای حمیدرضا محمدی هر روز ساعت ۱۵/۱۷ به مدت ۴۵ دقیقه به سمع مخاطبان خواهد رسید.۲ برنامه “شاپرک” و “داستانهای تمثیلی” نیز هریک بمدت ۱۵ دقیقه هر روز از رادیو دری برای کودکان پخش خواهد شد.
مدیر کل خراسان رضوی اضافه کرد: واحد اطلاعات واخبار این مرکز نیز با ۱۱ گزارش با موضوع های: میلاد حضرت معصومه(س)، سبزوار باب الرضا، ارادت اهل سنت به حضرت، آئین ۱۱۱ ساله عودسوزان، بانوان هنرمند و روکشهای مرقد مطهر، موزه های حرم مطهر، معرفت رضوی، بچه محله امام و ۳گزارش درباره حال و هوای میلاد حضرت تدارک دیده است.
شایان توجه است فضای مجازی مرکز خراسان رضوی برای پشتیبانی برنامه ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به تولید تعداد متنابهی گیف و استیکر و پوستر و عکس نوشت اقدام نموده است که در این فضاها استفاده خواهد شد.
وی در پایان افزود علاوه بر برنامه های مشترک، همان گونه که ذکر شد مرکز خراسان رضوی مقدمات ۷۰۰۰ دقیقه ارتباط شبکه های استانی و ۲۰۰۰ دقیقه ارتباط شبکه های سراسری را با حرم حضرت امام رضا علیه السلام فراهم نموده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن