شهری

بیانیه مهم انجمن کارآفرینان سازنده حریم حرم/ دروغ بزرگ، ره بجایی نمی‌برد!

کد خبر : 33756

نظر اعضای انجمن کارآفرینان سازنده حریم حرم رضوی در خصوص مصوبات و اقدامات وزارت راه و شهرسازی، شورای‌اسلامی‌شهر و شهرداری قبلا اعلام شده است، لذامجددا ،با نقل، ورقی از تاریخ دفاع مقدس اعلام می‌شود.

صبح مشهد– نقل شده است در اوایل جنگ که عراق با موشک و بمب باران، شهرهای ایران و مردم عادی را می‌زد، در جلسه ستاد پشتیبانی جنگِ از امام جمعه محترم یکی از شهرستان‌های استان، سوال می‌شود که چرا ایران مقابله به مثل نمی‌کند؟

امام جمعه محترم ضمن بیان چند مطلب قانع کننده، می فرمایند: ما حق نداریم شهرها و مردم عادی را هدف قراردهیم.

مدتی بعد که ایران نیز شهرهای عراق را (البته کم هدف قرار می‌داده)، در جلسه ستاد پشتیبانی جنگ از همان امام جمعه سوال می‌شود: «چرا ما شهرهای عراق را میزنیم؟» امام جمعه محترم چند مطلب جدید مطرح و اعلام می‌کند: «ما وظیفه داریم برای بازدارندگی و دفاع از مردم خودمان، شهرهای عراق را بیشتر هدف قرار دهیم و به اینکه کم هدف میزنیم، نیز اعتراض دارم.»

یک نفر از حاضرین، صحبت‌های قبلی امام‌جمعه را یادآور شده و می‌گوید: «خوش بحال ما که شخصیت‌های خوبی داریم که برای زدن و نزدن شهرهای عراق، مطلب قانع کننده دارند.»

حالا هم باید گفت خوش بحال شهرِما که مسئولین، نمایندگان شورای‌شهر، شهردار و… داریم که برای انجام و عدم انجام تعهدات و هر اقدامی که بخواهند، توجیه قانونی و غیرقانونی دارند.

به مطلب بالا از آن‌جهت اشاره شد تا نظر مالکین و سازندگان محدوده طرح ثامن، بصورت مشخص اعلام شود؛ شاید از تفاسیر مختلف و توهین و تهمت نسبت به کارآفرینان جلوگیری گردد.

البته توهین‌ها و تهمت‌هایی که توسط بعضی‌ها آگاهانه با قصد «هدف وسیله را توجیه میکند» صورت می‌گیرد (تا شاید سازندگان فعال را از پیگیری اجرای طرح و حقوق کارآفرینان باز بدارند و تعدادی نیز از این طریق می‌خواهند کاسبی کنند که اهمیت نداشته و ندارد.

مردم، مسئولین و دستگاه های مربوطه و کارآفرینان، از واقعیت ها مطلع هستند. دروغ ها، هرچند بسیار بزرگ، راه بجای نمی‌برد. اعضای هیئت مدیره انجمن نیز همانگونه که بارها اعلام داشته اند، از تهدید ها، تهمت ها و دروغ ها ترسی ندارند و به دروغ‌گویان بارها گفته اند، چنانچه مستندی مبنی برای اثبات تهمت ها و دروغ ها ،علیه کارآفرینان منطقه ثامن دارید، به مقامات قضایی ارائه کنید تا رسیدگی شود.

همانگونه که قبلا اعلام گردید، نظر مالکین و سازندگان برآن است که مصوبات شورای عالی شهرسازی، شورای‌اسلامی‌شهر و هر دستگاه تصمیم گیر دیگر، در خصوص طرح ثامن، ‌میبایست حقوق تمام ذینفعان را به طور کامل رعایت نماید و هر مصوبه و صورت‌جلسه ای که این مهم را رعایت نکند، بنا به دلایل عدیده که برخی از آنها در ذیل اعلام می شود، صرفا باعث تاخیر در اجرای طرح و ایجاد خسارتِ بیشترخواهد شد ونتیجه دیگری نخواهد داشت.

همه مطلع هستند، برنامه ریزی توسعه حرم مطهر برای پذیرش چهل میلیون نفر زائر امام رضا (ع) در سال و ایجاد رواق‌های زیرزمینی ««که فعلا بعنوان زیرگذر و پارکینگ استفاده می‌شود»» بر اساس طرح مرحوم کازرونی صورت گرفته و مقرربوده زیرگذر و پارکینگ‌ها پس از ده سال و حداکثر پانزده سال از زمان ساخت، به رواق تبدیل و در اختیار زائرین محترم امام رضا (ع) قرار گیرد؛ لذا آن طرح و برنامه دیر یا زود باید اجرا شود.

ظرفیت رواق‌ها و صحن‌ها، برای چهل میلیون زائرِعاشق، افزایش یافته است، از طرفی عبور و پارک خودرو‌ها در زیر صحن‌ها و رواق‌ها خطر جدی ایجاد نموده؛ لذا باید بلوار شهید شوشتری و ره باغ‌ها و مسیرهای ورودی به مجموعه حرم مطهر بر اساس طرح مرحوم کازرونی، به چند برابر برسد تا از ورود خودرو به زیرگذر جلوگیری شود وگرنه برای توفیق زیارت امام رضا (ع) نیز میبایست همچون انجام حج، سهمیه تعیین و درسال حداکثر به ده میلیون زائر اجازه ورود به مشهد و مجموعه حرم مطهر (البته بدون خودرو) داده شود. ضمن اینکه تردد در کل مشهد با مشکل مواجه می‌شود.

ازطرفی باتوجه به اینکه قطار طرح ثامن که قرار بوده، ده ساله به مقصد برسد، (اگر چه با تاخیر طولانی که حاصل بدعهدی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری بوده)، اما بعد از بیست و چند سال، بیش از نصف مسیر را رفته و ریل‌های پشت سر نیز کاملا تخریب و در محل آن کود‌های بزرگ ایجاد گردیده است، لذا هیچ راهی بجز ادامه مسیر و اجرای طرح مرحوم کازرونی وجود نداشته و هر مصوبه که این موارد را در نظر نگیرد بی‌حاصل خواهد بود.

ممکن است اختلافات موجود بین شریک‌های قبلی ««وزارت راه و شهرسازی و شهرداری که زیان‌های فراوان، به مالکین و سازندگان وارد کرده است»» باعث گردد چند سال دیگر نیز اجرای طرح متوقف مانده و ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت بر زیان‌های قبلی به مشهدمقدس، مالکین، سازندگان و اشتغال استان اضافه شود، اما در نهایت طرح مرحوم کازرونی با کنارگذاشتن تخلفات وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ثامن اجرا خواهد شد.

البته همانگونه که حضرات آیت الله علم الهدی و آیت الله مروی فرموده اند، باید جلوی خلاف‌هایی که دراجرای طرح مرحوم کازرونی «توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ثامن» صورت می‌گیرد، گرفته شود. وزارت یاد شده و شهرداری با تعیین اعتبار، طرح را از تراز صفر خارج و صدور تحمیلی مجوز ساخت اجباری ۳۵٪ تجاری در پروژه ها، برای گرفتن پول بیشتر از سرمایه گذاران، کرده‌اند که می‌بایست متوقف گردد تا پاساژهایی همچون کیش و دبی که حضرات آیات بارها با این مساله مخالفت کرده‌اند، ساخته نشود. ضمن اینکه بیشتر سرمایه گذارانی که بر اساس مجوز تحمیلی چند طبقه تجاری اضافی ساخته‌اند، آمادگی دارند اگر وزارت راه و شهرسازی و شهرداری بر اساس نظر کارشناسی، خسارت آنها را محاسبه و همزمان پرداخت کنند، در جهت تحقق نظر بزرگان استان، تجاری ها را به اقامتی یا مسکونی تبدیل نمایند.

هیئت مدیره انجمن مالکین و سازندگان حریم رضوی، در چند جلسه اخیر خود تاکید داشته اند که این انجمن بمنظور تحقق نظرات حضرات آیت الله علم الهدی و آیت الله‌ مروی درخصوص طرح ثامن که براساس سابقه کارشناسی و برای پذیرش چهل میلیون زائر امام مهربانی‌ها در سال، طراحی شده را پیگیری خواهد نمود

هیئت مدیره تشکل مالکین و سازندگان در آخرین جلسه خود اعلام داشتند، امید دارند همه طرف ها، حکمیت و نظرات حضرات آیت الله علم الهدی و آیت الله مروی که حتما با نظر مقام معظم رهبری هماهنگ است را قبول کنند تا هرچه سریعتر طرح فعال و از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری شود.

البته مالکین و سازندگان بارها اعلام کرده اند که اگر موانع مرتفع نشود، بصورت جمعی درخصوص توقف اجرای طرح و خسارت‌های تحمیل شده به مردم و سازندگان، توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ثامن در دادگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شکایت خواهند نمود.

دبیرخانه انجمن کارآفرینان سازنده حریم حرم رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن