اخبار مهم

اتفاقی عجیب برای ۶۳ خانم / همه فریب خوردند

کد خبر : 37588

مردی جوان که با عناوین گوناگون از سایت‌های واسطه‌گر کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد و در این پرونده ۶۳ زن و دختر مشهدی حضور داشتند
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا با ورود کارشناسان پلیس فتا به یکی از پرونده‌های کلاهبرداری فروش کالا در سایت‌های واسطه‌گر که شیادان مبالغی را به عنوان پیش پرداخت از شهروندان گرفته و جوابگو نبودند، خیلی زود و به راحتی حساب‌هایی که مبالغ کلاهبرداری شده به آن‌ها واریز شده بود، شناسایی شد.
اما زمانی که صاحبان این حساب‌ها به پلیس فتا آمدند، مشخص شد که این‌ها خودشان هم شاکی هستند و با اعتماد به فردی ناشناس در فضای مجازی فریب خورده و این فرد پول‌های واریزی به حساب آن‌ها را به صورت نقدی دریافت کرده و گریخته است. ادامه تحقیقات در حالی آغاز شد که هیچ رد و نشانی از متهم اصلی پرونده وجود نداشت و کارشناسان با ده‌ها شاکی روبه‌رو بودند که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شد.

کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی که در پیگیری پرونده پیش‌پرداخت‌ تعدادی از شهروندان، با اعتماد بیجا به سایت‌های واسطه‌گر به منظور خرید کالا به پرونده خرید و فروش وام‌های قلابی وارد شده بودند، باید راز دو پرونده را کشف می‌کردند.

احضار تعدادی از شهروندان که پیش‌پرداخت‌های صدهزار تومانی تا دومیلیون تومانی به حساب‌های آن‌ها واریز شده بود هم نتوانست سرنخ مهمی به مأموران بدهد، چون این افراد هم با اعتماد به یک آگهی در سایت‌های واسطه‌گر، بدون روبه‌رو شدن با آگهی دهنده، فریب این فرد را خورده بودند.

بررسی اظهارات متقاضیان وام نشان می‌داد که آن‌ها پس از مشاهده آگهی با فرد آگهی‌دهنده ارتباط می‌گیرند، این فرد با چرب‌زبانی آن‌ها را فریب می‌دهد با این ادعا که با گردش مالی بالا می‌تواند برایشان وام بگیرد، آن‌ها را تشویق به افتتاح حساب در یکی از شعب بانک‌ها می‌کند.

این افراد پس از افتتاح حساب، اطلاعات حسابشان را در اختیار همان فرد ناشناس قرار می‌دهند. با وجود واریز گسترده وجوه به حسابشان، یک ریال هم دست آن‌ها را نمی‌گیرد.

۶۳ شاکی در پرونده این مرد شیاد / نقش زنان چه بود؟
وجود‌ ده‌ها زن جوان در این پرونده ظن مأموران را برانگیخت و مطمئن بودند که کاسه‌ای‌ زیر نیم‌کاسه است، اما شاکیان مدعی بودند که از طریق آگهی اسیر این شیاد شده‌اند.

در پیگیری این پرونده کارشناسان پلیس فتا توانستند ۶۳حساب که متعلق به زنان بود و مبالغ کلاهبرداری به آن‌ها واریز شده بود را شناسایی کنند.

کارشناسان با بررسی‌های فنی و عملیاتی موفق به شناسایی هویت متهمی شدند که با ترفند‌های زیرکانه از جمله نقل مکان‌ متعدد و دیگر اقدامات قصد ایجاد هویت پنهان برای خود داشت.

اما تلاش بی‌وقفه کارشناسان پایگاه سوم پلیس فتای مشهد منجر به شناسایی متهم شد. محل اختفای این فرد نیز ردزنی شد و مأموران با دریافت مجوزهای قضایی این فرد که جوانی سی‌ساله بود را دستگیر شد.

شناسایی طعمه‌ها در فضای مجازی
به گفته رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، با انتقال متهم به مقر پلیس فتا، بازجویی‌ها از او آغاز شد و با وجود دلایل کافی و محکمه‌پسند، این فرد نتوانست جرمش را کتمان کند و در اعترافاتی صریح اعلام کرد که ساکن یکی از شهرستان‌های استان و دارای زن و فرزند است. او پس از ترک شهرستان محل سکونت به مشهد آمده و با معرفی خود به عنوان فردی مجرد به پیدا کردن سوژه‌هایش در سایت‌های واسطه‌گر اعم از دنبال کردن انحرافات اخلاقی و مالی پرداخته است. او با اغفال برخی کاربران به ویژه زنان و دختران جوان به بهانه‌های متعدد از جمله پرداخت وام با گردش مالی، آن‌ها را وادار به افتتاح حساب می‌کند و مدیریت این حساب‌ها را خودش در دست می‌گیرد. سپس با فریب شهروندان و دریافت پیش‌پرداخت، این وجوه را به حساب‌ خانم‌های فریب خورده واریز و از این طریق به مبالغ دسترسی پیدا می‌کند.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: تا کنون ۶۳فقره کلاهبرداری با ارزش مالی بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در این پرونده شناسایی شده است.

۶۳ زن مشهدی که مرد بودند / همه آنها فریب خوردند
این مقام مسئول به کاربران فضای مجازی هشدار داد که به منظور پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده از مشخصات فردی و حساب‌های بانکی، اطلاعات خود را در اختیار دیگر افراد نگذارند و برای دریافت وام حتما به شعب بانک مراجعه کنند، احتمال کلاهبرداری به بهانه فروش وام در سایت‌های واسطه‌گر بسیار زیاد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن