پایتخت فرهنگ اسلامی

۵۲ پروژه در خراسان رضوی تا پایان دولت تکمیل می‌شود

کد خبر : 37550

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سفرهای استانی دو مأموریت دارد، نخست آنکه مدیران استانی و منطقه‌ای مشکلاتشان را بیان کنند و مسؤولان ملی نیز زمانی داشته باشند تا باتوجه به سیاست‌های کلان کشور که برای توسعه ملی و منطقه‌ای است از این زمان استفاده کنند و مسائل ملی را بیان کنند.

به گزارش صبح مشهد، محمد باقر نوبخت صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سفرهای استانی و جلسات این مدلی دو مأموریت دارد، نخست آنکه مدیران استانی و منطقه‌ای مشکلاتشان را بیان کنند و مسؤولان ملی نیز زمانی داشته باشند تا باتوجه به سیاست‌های کلان کشور که برای توسعه ملی و منطقه‌ای است از این زمان استفاده کنند و مسائل ملی را بیان کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: تمام شما عزیزان بنده را در جریان مسائل شهرستان‌ها قرار دادید و آنچه که خراسان رضوی لازمه توجه را دارد به بنده اطلاع دادید و در راستای مسوولیتی که به عنوان دستگاه برنامه‌ریزی داریم کمک کردید.

وی افزود: نگاه مرکز به منطقه موضوعی است که باید بیان کنم که در قالب سفرهای استانی که رییس جمهور یا هیأت وزیران داشته‌اند، بنده موظفم بازدید میدانی داشته باشم و این ابزار قانونی استفاده کنم تا رصد و توسعه کشور را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

نوبخت با اشاره به اینکه در سفرهای استانی که داشتیم ۱۱۷ پژوه برای توسعه عمرانی خراسان رضوی در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: برای این پروژه‌ها اعتبار ۳هزار و۳۷۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴هزار و۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده، در واقع ۱۲۱ درصد آنچه که در جلسات قبلی تعهد کرده‌ایم انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آنچه که می‌توانیم در این مدت باقی مانده خدمت تکمیل کنیم بهره‌برداری از ۵۲ پروژه است که آخرین پروژه ما افتتاح بیمارستان صالح آباد است، برای تکمیل ۵۲ پروژه به هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رهاورد این سفر باید تکمیل ۵۲ پروژه تا پایان دولت باشد، تصریح کرد: تاکنون ۳۳۹ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

نوبخت یادآور شد: امروز ۴هزار واحد مسکونی در مناطق محروم ویژه اقشار کم درآمد در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته متعهد شدیم ۸هزار واحد مسکونی را برای افراد نیازمند در روستاهای خراسان رضوی بسازیم که با توجه به شرایط ویژه مشهد بازهم متعهد شدیم ۲هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد بسازیم، اما با وجود اینکه اعتبارش آماده شده هنوز این ۲هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری نرسیده است، اگر لازم باشد باید در مصوبه‌های قبلی اصلاح صورت بگیرد تا بتوانیم پروژه ۲هزار واحد مسکونی را به انجام برسانیم.

وی متذکر شد: متأسفانه تعدادی از مراکز استان‌ها با پدیده نگران کننده مهاجرت مواجهه هستند که ناشی از تغییرات اقلیمی است، هر یک از استان‌ها می‌خواهند ردیف بودجه‌ای ویژه استان‌شان داشته باشد، اما دولت هیچ مخالفتی با ردیف بودجه‌ای ویژه حاشیه شهر مشهد ندارد.

نوبخت با تأکید بر این مطلب که تا پایان سال جزو تعهدات خود می‌دانم که اعتباراتی را برای تکمیل زیرساخت‌های حاشیه شهر مشهد در نظر بگیرم، عنوان کرد: یکی از مصوبات دیگری که داریم بهره‌برداری از ۱۲۰پروژه با اعتبار هزار و۴۹۳ میلیارد تومان است که می‌توانیم یک جهش تولیدی را شاهد باشیم که ۸هزار و۵۶۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲۶هزار و۴۵۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در خراسان رضوی فراهم می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تمام این کارها در شرایطی صورت گرفت که رژیم آمریکا در تلاش بود چرخ توسعه ایران را دچار مشکل کند، اما امروز خودش گرفتار آشوب داخلی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن