پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی:

مقام معظم رهبری از عملکرد مدیران اماکن مقدس کشور در کرونا رضایت دارند

کد خبر : 38061

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به هماهنگی و عملکرد اعتاب مقدس در ایام کرونا که از ناحیه بدخواهان دین و معنویت مورد هجوم بود رضایت داشتند که این امر مایه مباهات و افتخار متولیان اعتاب است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در چهارمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در مشهد افزود: با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های مراجع تقلید، عقلانیت دینی در این ایام به نمایش گذاشته شد و وحدت و هماهنگی بسیار خوبی میان اعتاب مقدس شکل گرفت.
وی ادامه داد: اعتاب مقدس نهایت همکاری را با ستاد ملی کرونا داشتند و دستورالعمل‌های بهداشتی را به نحو مطلوب اجرایی کردند.

تولیت آستان قدس بیان اینکه آستان‌های مقدس باید به میزان توان خدمات اجتماعی نیز ارائه دهندگفت: خدام و کارکنان اعتاب مقدس در دوران کرونا عملکرد خوبی در فعالیت‌های اجتماعی و خدمت رسانی به مردم داشتند و هرکدام به میزان توان و امکانات به کمک مردم و نیازمندان آمدند و تلاش کردند فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه را تحقق بخشند.
مروی افزود: مردم اعتاب مقدس را پایگاه‌های دینی و معرفت افزایی می‌دانند و باید با برنامه‌ریزی، طراحی و ایجاد فرصت‌های مناسب این درخواست مردم به نحو مطلوب پاسخ داده شود و اعتاب نقش مؤثری در تربیت دینی نسل جوان ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه هدف متولیان آستان‌های مقدس در عین ارائه خدمات متنوع به زائران باید تحقق امر زیارت متعالی باشد ادامه داد: یکی از مسائل تأثیرگذار در این امر، توسعه خدمات است و زائران باید از خدمات فرهنگی، اجتماعی و علمی آستان‌ها بهره‌مند شوند و هرکدام از اعتاب باید در حد امکانات این خدمات را گسترش دهند تا مهمانان این آستان‌‎ها احساس کنند، متولیان نسبت به رفاهیات و مسائل معرفتی آن‌ها دغدغه‌مند هستند.

تولیت آستان قدس با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌های اسلامی شکل‌گرفته و خاستگاهش اعتقادات دینی مردم است که ظهور و بروزش در مساجد، حسینیه‌ها و به‌ویژه حرم امام رضا(ع) و امام زادگان عظیم الشأن ایران اسلامی بود.
مروی افزود: حرم‌های مطهر محور و کانون انقلاب اسلامی بودند و به همین جهت امام خمینی(ره) فرمودند «آستان قدس رضوی مرکز ایران است»؛ زیرا خاستگاه انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی بود.
در پایان این اجلاس، تولیتهای آستانهای مقدس و اعتاب متبرکه کشور با صدور بیانیه‌ای تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را محکوم کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن