اخبار مهم

گشت پلیس راه، جان راننده تریلر و شاگردش را نجات داد

کد خبر : 40860

راننده یک دستگاه تریلر که پس از نقص فنی و آتش گرفتن چرخ های خودرواش، جان سالم به در برده بود، اظهار کرد: جان خودم ، شاگردم و رانندگان درمسیر حادثه را مدیون گشت پلیس راه هستم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ، وقوع یک حادثه برای یک دستگاه تریلر در گردنه ده علی رضا در جاده زرند را تشریح کرد و گفت: یک دستگاه تریلر که حامل زغال سنگ بود و مجموع وزن آن به ۴۲ تن می رسید، از شهرستان کوهبنان به سمت زرند در حال حرکت بود. سرهنگ «علی رضایی» افزود: این راننده پس از طی کردن ۱۸ کیلومتر از مسیر، در شیب گردنه «ده علی رضا» متوجه می شود که ترمز تریلر قفل کرده و بر اثر اصطکاک زیاد، لنت ها آتش گرفته و این آتش سوزی سبب تخریب سیستم سوخت‌رسان و کابل های برق شده و با عبور عقربه کیلومترسنج از ۵۰ هر لحظه بر سرعت تریلر افزوده می شود.

وی اظهار کرد : از آن جایی که این محور دوطرفه بوده و وسایل نقلیه زیادی در این محور در حال عبور و مرور بودند، با افزایش سرعت تریلر، احتمال برخورد با خودروهای عبوری هر لحظه بیشتر می شد، راننده تریلر که وضعیت را خطرناک دید، ناامید، فکرهای گوناگونی از جمله چرخاندن فرمان به سمت دره یا برخورد با کوه برای جلوگیری از یک فاجعه به ذهنش خطور کرد اما با دیدن چراغ گردان خودروی پلیس، چراغ امید در دلش روشن شد. وی افزود: در همین لحظه استوار دوم حسین مختاری و افسر وظیفه دانیال محمود آبادی که با خودروی سمند پاسگاه پلیس راه در محور در حال ماموریت بودند، با دیدن آتش چرخ های کامیون متوجه وضعیت تریلر شدند و با روشن کردن آژیر و چراغ گردان خودروی پلیس، مسیر دو طرفه را برای هدایت تریلر به نقطه امن، باز کردند.

وی تصریح کرد: گشت پلیس ضمن اعلام موضوع به مرکز کنترل ترافیک پاسگاه، ضمن درخواست انسداد مسیر از سمت زرند به علت تخلیه گازوئیل در کف جاده و احتمال آتش‌سوزی یا لیز خوردن سایر خودروها و همچنین درخواست اعزام نیروی کمکی، پس از چند کیلومتر، تریلر را به سمت یک گذرگاه فرار هدایت کردند.

وی ادامه داد: ورود تریلر به گذرگاه فرار، کنترل و توقف آن را برای راننده امکان پذیر کرد و بعد از طی مسافتی در جاده خاکی، سرانجام این غول آهنی از حرکت باز ایستاد که پس از توقف تریلر، ماموران گشت پلیس راه با کپسول آتش نشانی حریق را خاموش کردند و پس از اطمینان از سالم بودن راننده و شاگرد آن، برای جلوگیری از وقوع حادثه رانندگی در مسیر، به سمت جاده اعزام شدند و با هماهنگی یک کامیون عبوری حامل پودر زغال سنگ، بالای کامیون رفتند و با بیل، اقدام به پاشیدن خاک روی آسفالت کردند تا از حادثه یا سوانح احتمالی دیگر، جلوگیری کنند.

بنابراین گزارش،راننده نجات یافته ، مراتب تقدیر و تشکر خود را از اقدام به موقع گشت پلیس راه در باز کردن مسیر و هدایت تریلر به مسیر فرعی ابراز کرد.
وی افزود: اگر گشت پلیس راه در این مسیر حضور نداشت، خدا می داند چه اتفاقی برای من و شاگردم می افتاد و معلوم نبود با برخورد تریلر افسارگسیخته با این بار سنگین با سایر خودروهای عبوری، چند نفر جان خودر را از دست می دادند لذا بنده از اعماق وجودم اعلام می کنم سپاسگزار خداوند و مدیون پلیس هستم.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن