شهری

فعالیت ۱۰۰ هزار عامل اجرایی انتخابات در خراسان رضوی برنامه ریزی شده است

کد خبر : 52946

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت:۸۰ تا ۱۰۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات یازدهم اسفند ماه در این استان آموزش خواهند دید و ساماندهی می شوند تا امنیت و صحت انتخابات را تامین کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سید هادی طباطبایی روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون انتخابات یازدهم اسفند ماه افزود: صحت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات پیش رو به عنوان چهار محور مورد تاکید رهبر انقلاب مد نظر ستاد انتخابات خراسان رضوی قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کارشناسی ها و تحلیل های صورت گرفته از انتخابات گذشته، به دنبال رفع نواقص برگزاری انتخابات با شاخص های ذکر شده هستیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: به احتمال زیاد بخشی از انتخابات در این دوره مانند دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی الکترونیکی برگزار خواهد شد.

طباطبایی افزود: به دنبال رفع معطلی مردم در شعب الکترونیکی مانند دوره گذشته هستیم و پیش بینی لازم برای برطرف کردن مشکل معطلی مردم در شعب اخذ رای در دوره کنونی می شود.

وی با اشاره به ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افعانستان اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان و معاندان ناامن کردن مشهد و خراسان رضوی است اما تاکنون با مدیریت این جریانات و کنترل های مرزی در این استان پهناور با ناامنی خاصی مواجه نبوده ایم.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان همه فعالیتهای دشمنان در استان پایش می شود و برای مقابله با اقدامات آنها در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی و آمادگی لازم را خواهیم داشت.

طباطبایی با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری افزود: میانگین مشارکت در ۱۱ دوره انتخابات مجلس درکشور ۵۹ درصد اما در خراسان رضوی ۶۲ درصد بوده است.

وی به تسهیل فعالیت خانه احزاب و تشکل های سیاسی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در تعامل با احزاب است که می توان مشارکت حداکثری گروه ها و جریانات مختلف را رقم زد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی سلامت آرای مردم را خط قرمز ستاد انتخابات خراسان رضوی دانست و گفت: با سوء استفاده احتمالی از امکانات دولتی کارکنان دولت به شدت و بر اساس پیش بینی های قانونی برخورد خواهد شد.

طباطبایی افزود: ممکن است تعدادی از فرمانداران برای شرکت در انتخابات پیش رو استعفا دهند که این را منفی نمی دانیم.

وی ادامه داد: فرماندارانی که در استان تجربه برگزاری انتخابات نداشته اند حدود ۱۰ درصد هستند و از طرفی تلاش کردیم فرمانداران را از مجموعه وزارت کشور انتخاب کنیم و اگر هم از خارج وزارت کشور بوده اند در ادوار قبلی تجربه کار در وزارت کشور را داشته اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در آن دسته از فرمانداری هایی که فرماندار سابقه برگزاری انتخابات ندارد سعی کردیم معاونان سیاسی قوی و بانشاط و دارای سابقه در وزارت کشور تعیین کنیم.

طباطبایی اضافه کرد: دوره های آموزشی ویژه فرمانداران، بخشداران و مدیران ستاد انتخابات شهرستانها و همچنین عوامل اجرایی عادی به شکل متناوب برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص فعالیت فرماندار گلبهار نیز گفت: سنوات خدمت فرماندار گلبهار به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه پذیرفته و بلامانع است اما سنوات فعالیت ایشان به عنوان فرماندار از نظر قانونی محل اختلاف است که با بازرسی و سایر بخش ها در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن