دانش و فناوری

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) مشهد خبر داد:

به زودی، رونمایی از ۳ محصول دانش بنیان سپاه امام رضا (ع)

کد خبر : 37389

محققان بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) به حوزه ساخت و طراحی محصولات دانش بنیان به صورت جدی ورود کرده‌اند و بنابر اعلام معاون علمی سپاه امام رضا (ع)، سه محصول دانش بنیان تولید شده توسط محققان بسیجی استان به زودی و با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) رونمایی خواهد شد.

صبح مشهد– محمودرضا کفاش در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به همکاری و تعامل معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی با مراکز رشد و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: از ابتدای سال توانسته‌ایم سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری را به ثبت برسانیم و تا پایان سال منتظر دریافت دو مجوز دیگر برای تاسیس دو شرکت دیگر هستیم. وی به یکی از اختراعات پژوهشگران سازمان بسیج علمی اشاره کرد و گفت: یکی از اختراعات که به ثبت رسیده ، اسکن‌های سه بعدی است که در آن کسانی که دچار آرتروز از قسمت کمر به پایین شده‌اند با فشار پا در سه فرم و سه جهت روی زمین و متناسب با میزان فشار، بیماری تشخیص داده و کار درمانی انجام می‌شود.

وی همچنین از تولید ماشین سبک آفرود که قابلیت حمل تا ۳۰۰ کیلوگرم بار را دارد خبر داد و افزود: مزیت این ماشین این است که وزنش سبک است و چپ نمی‌کند و از لحاظ قیمت ۶۷ تا ۷۰ میلیون تومان برآورد شده و کاربرد آن در مناطق بیابانی و اجرای مسابقات صحرایی است که به زودی خط تولید آن را راه اندازی خواهیم کرد. معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) همچنین از تولید ماسک هوشمند توسط پژوهشگران سازمان بسیج علمی خبر داد و گفت: محفظه این گونه ماسک به گونه‌ای است که با استفاده از اشعه uv و گاز ازن در سطح ۲٫۵میلی گرم هوا را تصفیه و در دم و بازدم هوای سالم را استنشاق می‌کنیم. وی افزود: نمونه این گونه ماسک در کشور آمریکا و آلمان نیز ساخته شده اما تفاوت نمونه ایرانی با نمونه خارجی آن در این است که مهندسی معکوس در آن به کار برده شده است و از طرفی باتری آن به دلیل سنگینی به جای این که روی ماسک تعبیه شود ، روی کمربند فرد متصل و این باتری به صورت هوشمند و در کسری از ثانیه شارژ می‌شود و نیاز به سیم و اتصالات ندارد.

وی گفت: این ماسک تاییدیه سازمان بسیج علمی و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج را دریافت کرده و به محض گرفتن مجوز دانشگاه علوم پزشکی رونمایی خواهد شد و به تولید انبوه خواهد رسید. کفاش تاکید کرد: هدف سازمان بسیج علمی و پژوهشی این است که استعداد‌های جوانان را شناسایی و آن را جذب کند و توان نوآوری و خلق ایده‌ها را در دانش پژوهان خود ایجاد کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن