پایتخت فرهنگ اسلامی

نماز جمعه این هفته در مشهد اقامه می‌شود

کد خبر : 37381

نماز جمعه این هفته در تمامی پایگاه‌های خراسان رضوی اقامه می‌شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: با توجه به بهبود شرایط از نظر شیوع کرونا پس از حدود یکسال نماز جمعه هفته جاری در تمامی ۵۳ پایگاه این استان از جمله مشهد اقامه خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شیوع ویروس کرونا نمازجمعه در خراسان رضوی از نهم اسفند ماه پارسال به طور موقت تعطیل شد و مدت سه ماه در هیچیک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد.

وی ادامه داد: برگزاری نماز جمعه از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار نسبی کرونا و روند بهبود شرایط، به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر از سر گرفته شده است. نماز جمعه هفته گذشته در ۵۰ پایگاه و روز ۱۲ دی در ۴۶ پایگاه استان برگزار شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در پایگاههای مجاز این استان با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۳۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن