اخبار مهم

۱۴ زن بیوه طعمه شیطانی شدند/عقد موقت ۱۴ زن ۲۵ تا ۵۰ ساله برای یک مرد!

کد خبر : 37346

مرد جوانی که متهم است با شگرد «عقد موقت» اموال و طلاهای زنان بیوه را می ربود در حالی دستگیر شد که تاکنون ۱۴ تن از مالباختگان وی را شناسایی کرده اند اما پرونده ها و اسناد و مدارک موجود در مرکزپلیس حاکی از آن است که ۶۰ زن مطلقه و بیوه اموال خود را با همین شگرد از دست داده اند به همین دلیل نیز بازجویی های فنی از این مرد ۳۸ ساله با صدور دستور ویژه ای از سوی دادستان بینالود ادامه دارد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، ماجرای پرونده های سرقت با شیوه «عقد موقت» از هنگامی در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت که پاییز سال ۹۳ چند زن بیوه با طرح شکایت هایی عنوان کردند: کیف حاوی پول طلا و گوشی تلفن آن ها توسط مردی که قرار بود با آن ها ازدواج کند ربوده شده است اگرچه هر کدام از شاکیان هویت های مختلفی از «خواستگار» بر زبان می راندند اما مشخصات ظاهری که از «خواستگار دزد» ارائه می کردند یکی بود. به همین دلیل این احتمال قوت گرفت که متهم فراری یک فرد است و با عناوین و مدارک جعلی با طعمه های خود رو به رو شده است. گزارش خراسان حاکی است: با افزایش پرونده های سرقت و با صدور دستور قضایی، تلاش نیروهای انتظامی برای شناسایی و دستگیری مردی که خود را کارمند، مهندس عمران و . . . معرفی کرده بود آغاز شد تا این که اواخر هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی بینالود به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد متهم فراری معمولا بین استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در تردد است بنابراین آن ها با استفاده از شگردهای تخصصی و پلیسی موفق شدند محل اختفای وی را در یکی از روستاهای حاشیه مشهد شناسایی و او را دستگیر کنند. این مرد سابقه دار که با پی گیری واریز مبالغی از وجوه مسروقه به حساب همسرش ردزنی شده بود در حالی مورد بازجویی قرار گرفت که مشخص شد همسر جوان وی از اقدامات شوهرش بی خبر است.

او اگرچه تاکنون اتهامات خود را انکار کرده است اما ۱۴ تن از زنانی که قرار بود به عقد موقت وی در آیند او را در مواجهه حضوری شناسایی کرده اند. این زنان مدعی شدند متهم مذکور از مدتی قبل با آن ها به صورت تلفنی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان یک فرد پولدار و سرشناس از آنان خواستگاری کرده است. او پس از جلب اعتماد طعمه ها، در حالی که سوار بر یک دستگاه وانت سفیدرنگ بود طعمه ها را برای انجام عقد موقت به یکی از مراکز زیارتی دعوت می کرد و سپس با این بهانه که بردن پول، گوشی تلفن و طلا به داخل مراکز زیارتی به صلاح نیست و یا نگهبانان از بردن این گونه لوازم جلوگیری می کنند از طعمه های خود درخواست می کرد همه طلاها و لوازم خود را درون کیف و داخل وانت بگذارند تا پس از جاری شدن خطبه عقد موقت برای خرید بروند. گزارش خراسان براساس ادعاهای شاکیان حاکی است: طعمه های این مرد که بین ۲۵ تا ۵۰ سال سن دارند و معمولا میانسال هستند همه لوازم گران قیمت و طلاهای خود را داخل خودروی «خواستگار» می گذاشتند اما وقتی از سمت ورودی زنان داخل مراکز زیارتی می شدند هرچه منتظر داماد می ماندند تا از ورودی مردان داخل شود خبری از او نمی شد. آن ها وقتی به جست و جوی داماد می پرداختند تازه متوجه می شدند که «داماد» با وانت پیکان خود گریخته و همه اموال آن ها را سرقت کرده است. گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات ماموران انتظامی که با صدور دستور ویژه ای از سوی دادستان بینالود ادامه داشت بیانگر آن بود که متهم مذکور با به دست آوردن شماره تلفن زنان بیوه ای که در یک مرکز غیرمجاز همسریابی ثبت نام کرده بودند به طعمه های خود دسترسی داشته است بنابراین ماموران انتظامی یک زن دیگر که ادعای نیکوکاری داشته و زنان و مردان را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می کرد را در انتهای بولوار وکیل آباد مشهد دستگیر کردند اما این زن مدعی است شماره تلفن های زنان بیوه و مطلقه را در اختیار متهم قرار نداده است و شاید او از این شماره ها و اسامی کپی برداری کرده است. در حالی که بررسی های پلیس درباره اقدامات مجرمانه احتمالی دیگر متهم مذکور ادامه داشت فرد دیگری نیز با مراجعه به پلیس مدعی شد: از مدارک شناسایی وی که قبلا سرقت شده بود سوءاستفاده شده و متهم مذکور با این مدارک خود را با عناوین جعلی به طعمه ها معرفی کرده است. دادستان عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز با تایید خبر دستگیری متهم فراری پرونده سرقت با شگرد «عقد موقت» به خراسان گفت: متهم دارای سوابقی کیفری است و شاکیان مدعی هستند که وی در اماکن مذهبی و زیارتگاه ها با آن ها قرار ملاقات می گذاشت تا پس از جاری شدن خطبه «عقد موقت» دیگر رسم و رسومات ازدواج را برگزار کنند اما او با سرقت کیف دستی حاوی اموال با ارزش طعمه های خود از محل متواری می شد. قاضی جواد شاکری افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد اما تعدادی از شاکیان که قبلا مشخصات ظاهری او را به پلیس گزارش کرده بودند در مواجهه حضوری نیز این مرد را شناسایی کرده اند. دادستان بینالود تصریح کرد: با توجه به این که پرونده سرقت های متعددی در سال های گذشته در پلیس تشکیل شده است بنابراین تحقیقات از متهم دستگیر شده برای کشف زوایای پنهان و چگونگی ارتکاب جرم ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن