دانش و فناوری

کارخانه نوآوری مشهد در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری افتتاح شد

کد خبر : 37274

کارخانه نوآوری در ویژه برنامه‌ “پنجشنبه‌های افتتاح” طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری در مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش صبح مشهد، رییس جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: اقدام مهم و ارزشمندی در شهر مشهد انجام شده و خوب است در استانها یک کارخانه نوآوری برای استارتاپها داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: تبدیل کارخانه قدیمی به کارخانه نوآوری به جای برج سازی اقدام مهمی است و شهرهای ما باید به سوی شهرهای هوشمند حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: مشهد شهرنوآور است و در بسیاری از اقدامات از تهران پیشروتر است.

سورنا ستاری افزود: شهرداری مشهد توانست کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارتاپها تبدیل کند.

شهردار مشهد گفت: ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.
محمد رضا کلائی افزود: اولین کارخانه نوآوری کشور در شهر تهران ایجاد شده ‌است اما تفاوت اصلی شهر مشهد با تهران، ورود مدیریت شهری به این پروژه است.
وی ادامه داد: کارخانه نوآوری تهران با حمایت پارک علم و فناوری و نهادهای دانشگاهی ایجاد شده اما برای اولین بار شهرداری مشهد به صورت مستقیم به احداث، تجهیز و مهیا کردن حضور استارتاپ‌ها در این فضا پرداخته است.

شهردار مشهد با بیان اینکه این کارخانه در محل قدیمی کارخانه کوکاکولا ایجاد شده ‌است گفت: در این کارخانه از المان‌های این کارخانه استفاده شده که سبب حفظ هویت های قدیمی این مکان شده است و در فضای کارخانه که در گذشته محل تولید نوشابه بود، هم اکنون پس از ۶۰ سال، فکر و اندیشه جدید برای حل مشکلات شهری و جامعه تولید می شود.
وی افزود: کارخانه نوآوری مشهد یک اتفاق فی البداهه نیست و تمامی نیازهای کاربران براساس درخواست آنان طراحی و تعبیه شده ‌است.
کلائی ادامه داد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد منطقه نوآوری است که این منطقه اطراف کارخانه نوآوری و دانشگاه فردوسی مشهد را پوشش می‌دهد و تمام شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این منطقه مطابق با تمام دستورالعمل‌های پارک علم و فناوری، مستقر شوند.

وی گفت: در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.

شهردار مشهد افزود: ١٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی این کارخانه قدیمی هزینه شده و معاونت علمی رییس جمهوری و شورای شهر همراهی خوبی در راه‌اندازی این کارخانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مشهد شهری همراه با شاخصه‌های خاص نظیر جمعیت زیاد، مراکز دانشگاهی معتبر و وجود دانشگاه فردوسی به عنوان قطب علمی شرق کشور است و این موارد بر الزام هوشمند سازی شهر صحه می گذارند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن