دانش و فناوری

قدمت بعضی از دانشگاه های ما از قدمت بعضی از کشورها بیشتر است

کد خبر : 54982

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به اینکه قدمت بعضی از دانشگاه های ما از قدمت بعضی از کشورها بیشتر است، اضافه کرد: خیلی از دانشگاههای غربی در ایران شعبه دارند ما هم باید شعبه دانشگاهی در کشور ایران و عراق افزایش یابد.

به گزارش صبح مشهد،  وحید حدادی اصل در نخستین اجلاس روسای دانشگاههای برتر و منتخب دو کشور ایران و عراق که در هتل پردیسان برگزار شد اظهار کرد: این اجلاسیه با چند محور برگزار می شود.

وی ادامه داد: تعداد دانشگاههای که امروز در این اجلاسیه حضور پیدا کردند یک سوم دانشگاههای ایران است که به دلیل محدودیت تنها توانستیم یک سوم از دانشگاه های منتخب را در این اجلاسیه دعوت کنیم.
حدادی اصل اضافه کرد: دو گروه دیگر را در برنامه های بعدی که در عراق و در ایران داریم حضور خواهند داشت تلاش داریم در این همکاری های و روابط مشترک مشکلات ایران و عراق است و تنها به دست دانشگاه های حل می شود با پروژه ها و همکاری های علمی این مشکلات را حل کنیم.
قائم مقام وزیر در امور بین الملل بحث آب و انرژی، آلودگی هوا و ریزگردها را مشکلات مشترک ایران و عراق عنوان و بیان کرد: با توان دانشمندان دو کشور می توان این مشکلات را حل کنیم.
وی بیان کرد: این همکاری اولین بار است که در تاریخ دو کشور رخ می دهد و این همکاری علمی فقط به کشور عراق منتهی نخواهد شد و این همکاری با کشورهای دیگر دوست ادامه خواهد یافت.
حدادی اصل با بیان اینکه تمام همکاری نباید فقط محدود به تبادل دانشجوی باشد، گفت: باید این روابط علمی گسترش یابد و در راستای فرصتهای مطالعاتی و تبادلات علمی و پروژه های علمی بیشتر بین دو کشور افزایش یابد می توانیم کارگاه و فصلی بین دانشمندان دو کشور بگذاریم.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه باید زبان فارسی و عربی در دو کشور مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: زبان عربی زبان اصلی دین ما و زبان فارسی هم یک زبان استخوان داری است، باید زمینه های یادگیری زبان فارسی و عربی در دو کشور فراهم شود، همان طور که چین کلاس های زبان چینی را در کشور برگزار می‌کنند.
حدادی اصل گفت: باید آزمون و مدارک دانشگاهی بین دو کشور معتبر باشد همچنین می توان در رشته های دکتری و پسا دکتری هم می توانیم همکاری خوبی داشته باشند و بهتر بتوانیم از توانمندی و امکانات علمی دو کشور بهرمند شویم.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم قدرتمند باشیم باید در علم قدرتمند باشیم و اگر می خواهیم در منطقه نقش داشته باشیم باید همکاری علمی با کشور عراق را افزایش دهیم تا بتوانیم مشکلات منطقه را حل کنیم.
قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل ایران خاطرنشان کرد: ایران پارکهای علم خوبی دارد و می توان از تجربه ایران در زمینه پارکهای علمی می تواند استفاده کرد.
حدادی اصل با اشاره به اینکه قدمت بعضی از دانشگاه های ما از قدمت بعضی از کشورها بیشتر است، اضافه کرد: خیلی از دانشگاههای غربی در ایران شعبه دارند ما هم باید شعبه دانشگاهی در کشور ایران و عراق افزایش یابد.
وی بیان کرد: ما ۵۷۱ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۵۱ پارک علم فناوری داریم که این فرصت خوبی برای تبادل تجربه در این زمینه است به علاوه دانشگاه های فنی حرفه ای خوبی در کشور داریم که می توانیم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار عراق بگذاریم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن