اقتصادی

«مرغ» محور نشست تنظیم بازار استان

کد خبر : 38606

نشست کارگروه تنظیم بازار استان با محوریت بررسی و رسیدگی به بازار مرغ برگزار شد.

صبح مشهد– سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت و گو با «خراسان رضوی» و در پاسخ به این سوال که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان چه تصمیماتی برای حل مشکلات کمبود مرغ در بازار گرفته شده است؟ گفت: در ستاد تنظیم بازار دو تصمیم گرفته شد؛ یکی تشدید نظارت ها توسط سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی از در مرغداری تا بازار و دیگری قطعه بندی مرغ که بر اساس نامه ای که وزیر جهاد کشاورزی ارسال کرده بود متوقف شد.

اشرفی افزود: همچنین رایزنی هایی را انجام داده ایم تا در صورت جبران نشدن کمبود مرغ در بازار از استان‌های دیگر مرغ وارد کنیم، امیدواریم تا چند روز آینده شاهد حل این مشکل باشیم. وی تصریح کرد: در استان کمبودی وجود ندارد و دو ادعا مطرح می‌شود که به دلیل نزدیک شدن به عید نوروز مصرف بالا رفته و ادعای دوم این است که مقدار ذخیره سازی ها در ایام اخیر بالا رفته است که ما ادعای اول را قبول نداریم و درباره ادعای دوم نیز از دو روز گذشته قطعه بندی متوقف شده است. وی گفت: جوجه ریزی به اندازه کافی انجام می شود اما خروج مرغ از استان را می توان یکی از دلایل اتفاقات اخیر دانست. وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه ستاد تنظیم بازار نسبت به ممنوعیت خروج مرغ از استان تصمیماتی گرفته شده است؟ گفت: هم اکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و بررسی ها را در دستور کار قرار داده ایم و در صورت تغییر نکردن شرایط این امکان وجود دارد که تصمیمات دیگری را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: قیمت مرغ زنده در استان را حداقل هر کیلوگرم ۱۴۴ هزار ریال و حداکثر ۱۶۲ هزار ریال ذکر و بیان کرد: میانگین قیمت مرغ زنده در استان از همه استان های کشور پایین تر است. وی افزود: آمار جوجه ریزی نشان می‌دهد که استان هیچ کمبودی در این بخش ندارد اما فاصله نرخ مرغ در خراسان رضوی با نرخ آن در دیگر استان ها باعث شده که مرغ بیشتری از استان خارج شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن