شهری

جلوگیری از ۱۲۴۹ مورد سرقت آب در خراسان رضوی 

کد خبر : 53543

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری هزار و۲۴۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد.

به گزارش صبح مشهد، “محمد سلطانی” افزود: از این تعداد ۴۶۳ فقره انشعاب به مجاز تبدیل شده است.

وی سرقت آب از طریق انشعاب غیرمجاز را ۱۳۲هزارو۶۷مترمکعب به ارزش ۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به راه اندازی اکیپ های گشت آب در شهرستان های استان اظهار داشت: این اکیپ ها در راستای توزیع عادلانه آب و جلوگیری از استفاده های غیر ضرور و نامتعارف توسط مشترکین و ترویج فرهنگ رعایت الگوی مصرف هم فعالیت می کنند.

وی شناسایی انشعاب غیر مجاز را نتیجه پیمایش خطوط و شبکه های توزیع آب اعلام کرد و افزود: انشعابهای کشف شده که بطرز ماهرانه ای در باغ ویلاها و دامداری ها و … مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند توسط اکیپ های گشت آب کشف وشناسایی و با مساعدت واخذ مجوز دادستانی وهمکاری نیروی انتظامی قطع ومتخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

“سلطانی” با اشاره به بحران خشکسالی وکمبود شدید ذخایر ومنابع تامین آب ، اقدام افراد در نصب انشعاب غیر مجاز را باعث آلودگی شبکه و هدر رفت و افزایش آب بحساب نیامده دانست که با اخذ نیابت قضایی درمعیت مامورین انتظامی به محل مراجعه ونسبت به تنظیم صورت جلسه وقطع انشعاب ومعرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام می شود.

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت آب با قوت ادامه دارد ، از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه آب و انشعاب غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن