استانی

مجری طرح های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان استان رضوی خبر داد:

تحویل سامانه های خورشیدی عشایری قابل حمل به ۱۰۰۰ خانوار عشایری تا پایان سال جاری

کد خبر : 37062

مجری طرح های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان استان رضوی گفت: به یک هزار خانوار عشایری در استان تا پایان سال یک دستگاه سامانه خورشیدی عشایری قابل حمل تحویل داده می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهندس هادی مهدی زاده با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم عزیز انجام داده ، گفت : در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار می باشند و همچنین کلیه روستاهای بالای ده خانوار استان نیز برق دار هستند .

مهدی زاده با اشاره به جلسات مشترکی که با اداره کل امور عشایر استان برگزار شده گفت : تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از ۴ کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند ، از طریق سامانه های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد . این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا می باشند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف ، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد .

مجری طرح های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل های خورشیدی خبر داد و افزود : تنها ده درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط شرکت تأمین می شود .

وی آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با گسترش استفاده از انرژی های نو ، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی ، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن