یادداشت روز

مالک اشتر اسلامی و رستم ایرانی، حاج قاسم سلیمانی را چگونه معرفی کنیم؟

کد خبر : 37017

محمدحسین روشنک
کهنه سرباز بازمانده از هشت سال دفاع مقدس که فرماندهی بسیج خراسان بزرگ و شرق کشور و قرارگاه نصر را در دوران دفاع مقدس بعهده داشته،
١١ دی ١٣٩٩ می‌نویسد:

اگر حاج قاسم شهید نمی‌شد، مالک اشتر اسلامی، رستم و سرباز واقعی ایرانی و نماد فرماندهان دفاع مقدس و محور مقاومت برای نسل‌های جوان ایران، کشورهای اسلامی و کل جهان شناسایی نمی‌شد.

نباید با تحلیل‌های سطحی و با انگیزه‌های سیاسی در معرفی و قدردانی از سلیمانی، این رستم ایرانی و مالک اشتر اسلامی دوران حاضر را فقط یک فرمانده نظامی و یک سپاهی و یا وابسته به یک تفکر سیاسی معرفی کرد، بلکه خدا خواسته است سرباز وطن و محور مقاومت متعلق به کل آزادگان جهان، با هرتفکری که دل در گرو اسلام و ایران اسلامی دارند، در تاریخ ثبت شود.

بله فرمانده دل‌ها، حاج قاسم را باید آنگونه که بود معرفی کرد؛ او متعلق به همه دل‌ها و خادمی انقلابی، عاقل و معتدل برای همه مردم ایران اسلامی، انسان‌های آزاده جهان و ایثارگران فداکار بود.

خواست خدا بود که با شهادت، این الگوی انسانیت در عصر حاضر، خوبی و زشتی‌های امروز جهان را آشکار و حاج قاسم به الگوی پاکی، مردانگی، شجاعت، خلوص، قدرت، اعتدال و ولایت مداری واقعی برای جوانان جویای الگو در دیار شیران تبدیل شود که شد.

اگر قرار است حاج قاسم کتابت و نوشته شود، نه یک فردوسی که فردوسی‌های بسیار لازم است، فردوسی‌هایی که نیاز نیست داستان‌سرایی کنند تا رستم خلق شود، بلکه فقط واقعیت‌های سرباز وطن، حاج قاسم را بدون اقراض سیاسی و گروهی و همچنین بدون پنهان‌کاری افکار او در دوران حیات، کتابت کنند، رستم واقعی که خصوصیات مالک اشتر را نیز دارا بوده معرفی می شود.

بزرگمرد و تک ستاره زمان، حاج قاسم سلیمانی که او نیز چون مالک اشتر و رستم داستان فردوسی، نظیر ندارد، باید از دشمنان وی که تمام استکبار جهانی بوده و هستند شناخت و معرفی کرد.

حاج قاسم در قالب درجه‌های معمول نظامی جای نمی‌گیرد؛ و نباید وی را یک نظامی معرفی کرد، او واقعا چون مالک اشترِ علی (ع) و رستم داستان ایرانی، سنبل فرماندهی انسان محور، مدافع حق و حقیقت، نشانی از علمدار کربلا، مخلصی معتدل، یار و یاور مسلمین جهان، دلاوری همیشه در میدان و ولایت مداری زاده‌ سرزمین خون گرم کرمان بود.

سردار و فرمانده دل‌ها در سرزمینی زاده شد و رشد کرد که بزرگان زیادی به آزادگان جهان هدیه داده که حاج قاسم برای آنها احترام قائل بوده، در حالی که خود سنبل و بزرگ همه آنان نیز بوده است.

برای پیر بسیجی‌ها و همه پیشکسوتان دفاع مقدس افتخار بزرگی بوده که روزهایی در سنگر دفاع مقدس، کفشدار سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، زاده کرمان و سردار بزرگ نور علی شوشتری، پدر فرماندهان و رزمندگان خراسان بزرگ بوده‌اند.

حتما فرزندان و نوه و نوه‌های نوه‌ها و… پاسداران، بسیجیان و ارتشیان از اینکه پدر، پدر بزرگ و جد آنها روزی در سنگر دفاع از ایران اسلامی در کنار رستم‌های واقعی، بویژه حاج قاسم بوده‌اند، افتخار خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن