اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

ظرفیت بالای فرهنگی و هنری مشهد برای بهره گیری از فرصت پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 9786

مشاور سفیر ایتالیا در ایران گفت: شهر مقدس مشهد به خاطر وجود حرم مطهر رضوی از ظرفیت بالای فرهنگی و هنری برخوردار است. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام – مشهد ۲۰۱۷، «کارلا چرتی» با تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) و بهره‌مندی از فضای نورانی بارگاه منور امام رضا(ع) از موزه‌ و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: امیدوارم این شهر بتواند از این فرصت ارزشمند بهترین بهره را ببرد.

مشاور سفیر ایتالیا در ایران تصریح کرد: در این موزه مجموعه‌ای زیبایی از سکه های قدیمی و معاصر حفظ و صیانت می‌شود.

وی با اشاره به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی؛ گفت: قرآن‌ها و نسخ خطی موجود در این کتابخانه بی‌نظیر است و نمونه آن کمتر در جایی یافت می‌شود.

کارلا چرتی اظهار کرد: این کتابخانه با تهیه تصاویر دیجیتالی و میکروفیلم از تمامی نسخه‌های خطی خود خدمت ارزنده را ارائه میدهد وتمامی محققان در سراسر دنیا می‌توانند به راحتی به نسخ خطی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۸ سال به عنوان رایزن فرهنگی در ایران فعالیت می‌کنم اظهار کرد: بسیار خوشحالم در ایران حضور دارم و موفق به تشرف برای دومین بار به حرم مطهر رضوی (ع) شدم.

چرتی به معماری بارگاه منور رضوی اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای زیادی در حرم شکل گرفته است اما من بافت قدیمی حرم مطهر رضوی که مربوط به دوران تیموریان و صفویان است را بیشتر دوست دارم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن