استانی

حرکت قطار مسافربری مشهد-سرخس در پی وقوع توفان شن لغو شد

کد خبر : 53607

مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان گفت: حرکت قطار مسافربری محلی مشهد – سرخس امروز پنجشنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی و توفان شن لغو شد.

به گزارش صبح مشهد، جواد معراجی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تصمیم در پی وقوع وزش شدید باد و توفان شن و در راستای رعایت موارد ایمنی برای مسافران این قطار محلی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به لغو این قطار رفت، قطار برگشت سرخس – مشهد نیز لغو شده و حرکت ۲ رام قطار رفت و برگشت عصر مشهد-سرخس نیز منوط به بهبود شرایط جوی خواهد بود و بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس را ۲۱۶ صندلی عنوان کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۸۴ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

حسن نوری زاده، فرماندار سرخس نیز امروز در گفت وگو با خبرنگار ما به تداوم وزش باد و وقوع گرد و خاک شدید در منطقه اشاره کرد و گفت: شب گذشته این گرد و خاک به حدی بود که ساعتی جاده مشهد-سرخس مسدود اعلام شد با این حال امروز این جاده ترانزیتی برای تردد خودروها باز است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، وزش باد شدید که از دیروز چهارشنبه در استان آغاز شده است موجب بروز توفان گرد و خاک در نواحی شرقی استان شد، این پدیده جوی تا اواخر هفته جاری در بیشتر مناطق استان گسترش می یابد.

پارسال بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد کردند که پس از تاسیس این خط ریلی رکوردی جدید و تاریخی محسوب شد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن