اخبار مهماسلاید شو

بازداشت دار و دسته مهندس در مشهد / پاتک پلیس به محموله سری و مرگبارش

کد خبر : 36795

عملیات بامدادی پلیس خراسان رضوی به دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و نابودی باند سرقت در مشهد انجامید.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا شب از نیمه گذشته بود و عقربه های ساعت نوید روز پنجشــنبه را می دادند. همه چیز آرام بــه نظر می رســید و جاده هــم خلوت بــود. کم کم چراغ های عوارضی مشــهد از دور پدیدار شــد.
مرد باید طبق نقشه عمل می کرد و پس از رد کردن عوارضی با صاحب بار تماس می گرفت و قبل از اینکه ســپیده بزند محموله را به محل از پیش تعیین شده انتقال می داد. زندگی اش را پای این معامله قمارکرده بود.

در همین فکــر و خیال بود کــه یک خودرو پلاک شــخصی کنار تریلی اش قرار گرفت و مــردی جــوان در حالی که دســتش را از شیشــه خودرو بیرون آورده و یــک تابلوی ایست داشت از او خواست تا تریلی را کنار جاده متوقف کند. شستش خبردار شد که احتمالا مأموران از انتقــال محموله اش بو برده باشند اما باید طبیعی جلوه می کرد تا به او مشکوک نشوند.

راننده تریلی اگر چه فکر می کرد که ممکن است توقف خودرواش با یک سؤال و جواب ساده و بررســی مدارکش حل و فصل شود اما نمی دانســت درســت از زمان بارگیری محموله مرگ بارش تا اینکه به مشهد برسد زیر نظر مأموران پلیس قرار داشته است.

در همــان دقایــق ابتدایی روز پنجشــنبه تریلی ســوخت به همراه رانند ه اش به مقر فرماندهــی پلیس مبــارزه با مــواد مخدر مرکز استان خراســان رضوی منتقل شد و مأموران اداره عملیات ویژه این مرکز پلیس بررسی های خود را برای کشف جاساز متهم آغاز کردند. آنچه از ظواهــر امر پیــدا بود، مأمــوران با یک خــودرو حمل ســوخت روبــه رو بودند اما از جایــی که پیش تــر به نقشــه متهم و همدستانش پی برده بودند با این احتمالکــه محمولــه مــواد مخدر داخــل تانکــر و میان سوخت ها جاساز شــده باشد بررسی های خود را آغاز کردند. حساســیت پرونده بالا بود و هــر نوع خطر احتمالی خودرو مورد نظر را تهدید می کرد.

مأموران پس از تخلیه سوخت داخل تانکر و نیز رفع خطــرات حریــق و انفجار فضای درونی آن را مورد بازرســی قرار دادند. هوا کاملا روشــن شــده بود که صدهــا بطری پلاســتیکی حاوی مواد مخدر از دل تانکر سوخت بیرون کشیده شد. به گفته فرمانده انتظامی اســتان خراسان رضوی محموله کشــف شــده یک تن ماده مخدر از نوع شــیره تریاک بوده اســت که متهــم تصمیم داشــته آن را پــس از تخلیه تحویل فردی در شهر مشهد بدهد.

طبــق اعــلام ســردار محمدکاظــم تقوی محموله کشــف شــده قرار بود در مشــهد توزیع شود که با این اقدام ضربتی پلیس از بروز این فاجعه جلوگیری شد. این مقام ارشــد انتظامی استان بیان کرد:راننده این تریلی کــه از چندی پیش تحت تعقیب و زیر نظر نامحســوس مأمــوران ما در اداره عملیات ویــژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اســتان بود پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر عوامل دســت اندرکار این قاچاق افیونی ادامه دارد.

دستگیری دارو دسته «مهندس»z رئیس پلیس خراســان رضــوی در ادامه به گشوده شدن یک پرونده ســرقت سریالی کامپیوتر خودروهای ســواری در مشــهد نیز اشــاره کرد و گفــت: ایــن عملیات روز پنجشنبه در پی یک اقدام گسترده میدانی و اشراف اطلاعاتی تیم های دایره تجسس کلانتری شفای مشهد به اجرا درآمد. سردار تقوی افزود: همکاران ما در کلانتری شــفا در تحقیقات خود به اخباری دســت یافتند که نشــان مــی داد فــردی در زمینه ســرقت کامپیوتــر خودروهای ســواری و نیز فــروش آن هــا فعالیت مجرمانــه دارد.

ردزنی های میدانی مأموران و بررسی برخی مستندات تصویری در صحنه های ارتکاب جرم منجر به چهره زنی متهــم این پرونده شد و طولی نکشــید که مأموران پلیس این مرد جوان را در دقایق بامدادی پنجشــنبه در خیابان شناسایی کردند.

متهم با دیدن مأمــوران پا به فرار گذاشــت و بــرای از بین بردن اسناد جرمش یک دستگاه کامپیوتر خودرو را که همراهش داشــت بــه خیابان پرتاب کرد. این مقام ارشــد انتظامی استان بیان کرد: متهم پــس از یــک تعقیــب و گریــز کوتاه پلیســی به دام قانون افتاد و یک دســتگاه کامپیوتر ســرقتی در بازرســی بدنــی از او کشــف شــد. این مرد جوان خیلــی زود به جرمش اعتراف کرد و گفت که برای فردی ملقــب به «مهنــدس» کار می کنــد. طبق ادعای این ســارق حرفــه ای، او کامپیوتر خودروها را ســرقت می کرده و به مهندس می فروخته اســت. ضابطــان قضایی با به دست آوردن همین سرنخ به سراغ مخفیگاه متهم اصلی پرونده در منطقه عبدالمطلبرفتنــد و در اقدامــی غافل گیرانــه این فرد را دســتگیر کردند. عملیات دســتگیری و بازرسی از مخفیگاه متهم ملقب به مهندس ادامه داشت که یکی از همدستان دیگرش به محل مراجعــه کرد کــه در همین لحظه مأموران او را نیز دســتگیر و خودرو پرایدش را توقیف کردند.

ســردار تقوی ادامه داد: در ایــن عملیات مأمــوران دایره تجســس کلانتری شــفا ضمن دســتگیری ۳ عضو این باند سرقت ۲ دســتگاه خودرو سواری و یــک دســتگاه موتور ســیکلت را توقیف کردند. علاوه بر این در بازرسی از مخفیگاه و خودروهای متهمان تعداد ۳۰۱ دستگاه کامپیوتر خــودرو، ۴ کپســول گاز، باتری، لوازم و آچارآلات مســروقه خودرو کشــف و ضمیمه پرونده شد. به گفته فرمانده انتظامی اســتان خراسان رضــوی متهم اصلی ایــن پرونــده از اتباع خارجی بوده اســت که تحقیقــات پلیس برای کشــف دیگر جرائم این فرد و اعضای گروهش ادامه دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن