اخبار مهماسلاید شو

حادثه هولناک برای سرآشپز معروف مشهد + عکس تلخ

کد خبر : 36610

بی‌احتیاطی آشپز سرشناس در مشهد هنگام خرد کردن سبزی بلای هولناکی سرش آورد و ۲ انگشت خود را از دست داد

به گزارش صبح مشهد، درد چهره‌اش را فشرده بود و رنگش پریده بود. سرخی خونش در لابه‌لای سبزی‌ها به قهوه‌ای می‌زد. گاهی فریادی از اعماق وجودش بالا می‌آمد و زیر سقف بلند آشپزخانه بی‌صدا می‌شد، هیچ کدام از همکارانش جرئت نداشتند به او نزدیک شوند و خودش هم اجازه نمی‌داد کسی به او دست بزند. آب می‌خواست، اما چون احتمال می‌دادند خون‌ریزی را بیشتر کند، به او آب نمی‌دادند. ثانیه‌ها به کندی می‌گذشت و انگار هر لحظه دردش افزون‌تر می‌شد.

هیچ کس نمی‌دانست چه باید بکند، تنها اقدام مثبتشان تماس با سامانه فوریت‌های آتش‌نشانی مشهد بود. همه منتظر بودند که امدادگران به محل برسند. ساعت حدود ۱۴:۳۰بود که موضوع گیر کردن دست فردی درون چرخ گوشت به آتش‌نشانی گزارش شد. محل وقوع حادثه در یک مجموعه صنعتی بود که با توجه به نزدیکی ایستگاه چهل‌ونهم باهنر به آنجا، امدادگران این ایستگاه مأمور رسیدگی به حادثه شدند.
حادثه ای تلخ برای آشپز با تجربه مشهدی

صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی زودتر از امدادگران به محل وقوع حادثه رسید و پیش از رسیدن آتش‌نشانان درهای مجموعه برای ورودشان باز شده بود.
آتش‌نشانان به سمت آشپزخانه این مجموعه صنعتی هدایت شدند، همان‌جایی که یکی از آشپزهای باتجربه این مجموعه در آشپزخانه دچار حادثه شده بود.
امدادگران با تجهیزات لازم به منظور برش و بیرون کشیدن دست فرد از درون چرخ گوشت، به آشپزخانه رسیدند اما برخلاف تصورشان که فردی هنگام چرخ کردن گوشت دچار حادثه شده است، متوجه شدند که آشپزی باتجربه در اقدامی تعجب‌برانگیز از یک چرخ گوشت بزرگ صنعتی برای خرد کردن سبزی استفاده کرده است.
این فرد در اقدامی سهل‌انگارانه بدون استفاده از صفحه محافظ و گلویی دستگاه، برای ریختن سبزی‌ها نیز از گوشت‌کوب ایمن استفاده نکرده که همین موضوع موجب گیر کردن دستش درون چرخ گوشت شده بود.

بازیگری که به حرمسرای ناصرالدین شاه رفت!+ عکس

رئیس منطقه سوم آتش‌نشانی مشهد درباره عملیات فرد حادثه دیده گفت: سنگینی دستگاه موجب شد تا آتش‌نشانان اقدام به برش بدنه چرخ گوشت صنعتی کنند و بعد دست این فرد را بیرون بکشند.
حسن نجمی ادامه داد: متأسفانه ۲ انگشت این فرد که مردی ۴۲ ساله بود در لابه‌لای تیغه‌های تیز دستگاه له شده بود و معاینات اولیه نشان می‌داد که او ۲ انگشتش را از دست داده است. با این حال مصدوم تحویل نیروهای اورژانس ۱۱۵مستقر در محل شد و برای درمان راهی بیمارستان شد.

وی با بیان اینکه امسال چند حادثه مشابه دیگر نیز (در گیر کردن دست درون چرخ‌گوشت‌ ) داشته‌ایم، بیان کرد: یکی از جدیدترین حوادثی که رخ می‌دهد، حوادث مرتبط با گوشت‌کوب‌های برقی است.
نجمی ادامه داد: بی‌احتیاطی در استفاده خانگی از گوشت‌کوب‌های برقی معمولا موجب مصدومیت می‌شود و حادثه زمانی رخ می‌دهد که فرد برای تمیز کردن گوشت‌کوب بدون کشیدن دوشاخه آن از پریز برق، انگشتانش را درون کاسه کوچک سر گوشت‌کوب فرو می‌کند و از آنجایی که دکمه روشن شدن این دستگاه با یک فشار کوچک نیز شروع به چرخاندن تیغه تیز آن می‌کند، این تیغه‌ها درون انگشت فرد فرو می‌روند.

منبع: رکنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن