شهری

اضافه شدن ۶ خط بی‌آرتی جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد

کد خبر : 56134

اضافه شدن ۶خط بی‌آرتی جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد| سال آینده شاهد افتتاح فاز اول خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) خواهیم بود.

به گزارش صبح مشهد، پوریا محمدیان، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری گفت: مراحل تصویب طرح مطالعات تفصیلی همگانی یکپارچه شهر مشهد در شورای ترافیک انجام شده الان منتظر تصویب توسط شورای عالی ترافیک کشور هستیم که اگر مصوب شود ۶ خط بی‌آرتی جدید به مشهد اضافه خواهد شد.

وی افزود: مشهد ۴ خط مترو دارد که خط یک ۱۰۰ درصد تکمیل شده و خط دو در حال بهره‌برداری است. نواقصی در ایستگاه سلامت و دپوی انتهای خط در طبرسی وجود دارد.

در رابطه با خط سه با توجه به تزریق اعتبار توسط اوراق کار در حال انجام است و در سال آینده شاهد افتتاح فاز اول از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) خواهیم بود و ایستگاه میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تاکنون ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد اجرا شده که بنا داریم به ۲۶۵ کیلومتر برسانیم تا در فاز‌های توسعه بعدی مشهد بتواند به عنوان شهر مد دوچرخه سهم بگیرد.

کلنگ‌زنی دو پروژه شهری در روزهای آینده 

وی ادامه داد: خط یک ۶۰ واگن دارد و ۶۰ واگن کمبود داریم که نیازمند تامین اعتبار ۱۲۰ میلیون یورویی است و قیمت هر واگن ۱۴۰ میلیون دلار است؛ با چند بانک برای دریافت وام مذاکره کردیم و امیدواریم به محض تامین اعتبار و اخذ مجوز شورا موضوع نهایی شود.

با چند شرکت چینی و داخلی مذاکره شده و تا چند ماه آینده نتیجه مذاکرات را اطلاع رسانی می‌کنیم.

در روزهای آینده کلنگ‌زنی پروژه تقاطع سه‌سطحی شهیدفهمیده و پل روگذرخیام براساس مصوبه شورا با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود؛ این پروژه‌ها در ظرف ۱۸ ماه عملیاتی و در این دوره افتتاح می‌شوند‌.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن