اخبار مهماسلاید شو

دستگیری شروری که با خاور سرقتی ۱۸ ماشین را له کردند/در مشهد رخ داد!

کد خبر : 36214

متهمی که۳ منطقه مشهد را به‌هم ریخته بود و خاور سرقتی ۱۸ خودرو را زیر گرفته بود به دام پلیس افتاد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا اهالی محل تا به خودشان آمدند، راننده کامیون خودروهایشان را درو کرد و با سرعت بالا از چنگشان گریخت. تقریبا ۹ دستگاه خودرو حوالی سحرگاه جمعه خسارت دیده بودند و شاکیان تنها کاری که از دستشان در آن لحظه برآمده بود، توانسته بودند شماره پلاک خودرو متهم را به ذهن بسپارند.
تصادف خودرو کامیون با خودروهای پارک شده در یکی از خیابان‌های منطقه توس مشهد خیلی زود به پلیس گزارش شد و تیمی از مأموران انتظامی در پی یافتن این راننده خشن برآمدند. بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند ساعت بعد حوالی ظهر گزارشی مشابه از سوی اهالی یکی از خیابان‌های منطقه پنجتن مشهد به مرکز پیام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. ۵ نفر از اهالی مدعی بودند راننده‌ای عصبانی با یک دستگاه کامیون به خودروهای آن‌ها زده و بعد هم فرار را برقرار کرده است.
شماره پلاک اعلام شده از سوی اهالی منطقه پنجتن با شماره اعلامی از سوی ساکنان منطقه توس برابری داشت بنابراین مأموران دایره تجسس کلانتری ۳۸ مشهد بلافاصله وارد عمل شدند تا با دستگیری متهم مانع بروز اتفاقی مرگ‌بار در خیابان‌های شهر شوند.
راننده عصبانی و مشکوک همچنان در خیابان‌های منطقه پنجتن می‌تاخت و به دیگر خودروهای عبوری خسارت وارد می‌کرد تا اینکه مأموران انتظامی او را شناسایی و در عملیاتی نفس‌گیر خودرو کامیون را در کنار خیابان متوقف و راننده جوان آن را دستگیر کردند.

زیر گرفتن ۱۸خودرو با خاور سرقتی در مشهد
راننده متخلف که از ظاهرش پیدا بود اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، به این اقدام پلیس معترض بود. متهم در اظهارات اولیه خود منکر خسارت‌هایش به خودروهای مردم شد و مدعی بود که هیچ تخلفی از جانب او سر نزده است.
ضدو‌نقیض‌گویی این مرد جوان و نیز به همراه نداشتن مدارک شناسایی، گواهی‌نامه رانندگی و مدارک خودرو موجب شد تا مأموران او را به کلانتری پنجتن انتقال دهند. متهم که دیگر به آخر خط رسیده بود و راهی برای فرار نداشت از سرقت عجیب خود در منطقه سیدی مشهد پرده برداشت.
این جوان دهه هفتادی در اظهاراتش به افسر تجسس کلانتری ۳۸ مشهد گفت: خودرو کامیون خاور را ساعت ۲:۰۰ بامداد در یکی از خیابان‌های منطقه سیدی سرقت کردم. من هیچ آشنایی با رانندگی نداشتم اما چون خیابان‌ها خلوت بود تصمیم گرفتم خودرو کامیون را به منطقه پنجتن انتقال بدهم. ابتدا به منطقه توس رفتم و در بین راه با چند خودرو پارک شده برخورد کردم. قبل از اینکه مردم به خیابان بیایند و مرا دستگیر کننده فرار کردم و بعد هم به منطقه پنجتن آمدم. تا ظهر در کوچه و خیابان‌ها پرسه می‌زدم و چون می‌دانستم مردم شماره پلاک کامیون را برداشته‌اند و پلیس در پی من است برای همین به دنبال جایی بودم تا خاور را مخفی کنم که البته موفق به اجرای نقشه‌ام نشدم و به دام پلیس افتادم.

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم جوانی بیست‌وسه ساله است که طبق اظهاراتش اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه دارد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده در کلانتری ۳۸ مشهد و تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت و پیگیری‌های پلیسی برای کشف دیگر جرائم احتمالی از این فرد ادامه دارد.
این مقام ارشد انتظامی شهر مشهد به تعداد خسارت‌دیدگان این پرونده اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸ نفر از شهروندان مشهدی که متهم با خاور سرقتی به خودروهای آن‌ها خسارت زده بود به پلیس مراجعه و علیه این فرد شکایت کرده‌اند. خودرو خاور توقیف شده نیز با دستور مقام قضایی راهی پارکینگ شد.

دستگیری کیف‌قاپ از سوی مردم
سرهنگ صارمی در ادامه با اشاره به دستگیری یک کیف‌قاپ از سوی اهالی منطقه طلاب مشهد، بیان کرد: این متهم که تبعه خارجی است ظهر روز شنبه تصمیم داشت تا کیف دستی زنی میان‌سال را در منطقه مفتح موسوم به سی‌متری طلاب، سرقت کند که با ورود به‌موقع شهروندان و هوشیاری شاکی موفق به ارتکاب جرم نمی‌شود.رئیس پلیس مشهد ادامه داد: متهم که در اجرای نقشه شوم خود شکست خورده بوده برای اینکه به دام پلیس نیفتد قصد فرار داشته که مردم عرصه را بر او تنگ کرده و دستگیرش می‌کنند. این مرد سی‌وهفت ساله تحویل مأموران کلانتری میرزاکوچک‌خان می‌شود. این تبعه خارجی که سابقه کیفری ندارد در اعترافاتش ضمن اقرار به سرقت کیف دستی شاکی به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت که از خانواده طرد شده و جایی را برای زندگی ندارد ازهمین‌رو دست به سرقت زده است. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی روانه دادسرای مشهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن