شهری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

شناسایی ۱۳ پاتوق معتادان در مشهد

کد خبر : 36159

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به برنامه مرحله نخست «طرح جامع مبارزه با مواد مخدر با محوریت محلات» در مشهد اشاره کرد و با بیان این که ۱۳ پاتوق معتادان در مشهد شناسایی شده است، تصریح کرد: در این چارچوب تاکنون ۱۳ محله در مشهد شناسایی و هماهنگی‌های توجیهی اولیه برای پاک کردن این محلات انجام شده است.

به گزارش صبح مشهد، صالحی در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح در مشهد با هدف درمان، پیشگیری، توانمندسازی و مقابله با خرده فروشان مواد افیونی با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: نمی‌توان گفت کدام مناطق شهر مشهد پاتوق‌ معتادان متجاهر است زیرا به طور معمول بر اساس گزارش ها و شکایت های مردم، با دستور قضایی و هماهنگی دستگاه های مربوط «طرح جمع‌آوری» این افراد اجرا می‌شود و در این عملیات هر تعداد معتاد متجاهر که وجود داشته باشند جمع‌آوری و منطقه از حضور آن ها پاک سازی می‌شود.

وی افزود: معتادان متجاهر هر جایی را که خلوت باشد و کسی اشراف و نظارت بر آن نداشته باشد، پاتوق خود می کنند و چنین مکانی امکان دارد در هر منطقه از شهر برای شان فراهم شود. صالحی ادامه داد: تا زمانی که اقدامات زیربنایی و ریشه‌ای برای مقابله با تجمع معتادان متجاهر انجام نشود و گنجایش نگهداری این افراد به حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد آن ها نرسد، نمی‌توان همه مناطق شهر را از حضور معتادان متجاهر پاک سازی شده تلقی کرد. صالحی به فصل سرما و شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: مراکز کنونی نگهداری معتادان در استان به تنهایی پاسخگوی همه جمعیت معتادان متجاهر نیست بنابراین طی نشست هایی با دستگاه های متولی جمع‌آوری و نگهداری معتادان و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، تصمیم بر آن شد تا زمان بهره‌برداری مراکزی که در دست ساخت است، از ظرفیت‌ دیگر دستگاه ها برای سامان دهی معتادان متجاهر استفاده شود و مقرر شد تمامی سازمان های مربوط، سالن‌های ورزشی، سوله‌ها و مکان های بدون استفاده خود را معرفی کنند.

وی با بیان این که علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر از حاشیه‌ها و سطح شهر مشهد یکی از مهم‌ترین دغدغه های ما درمان این افراد است، ادامه داد: در بررسی‌هایی که به عمل آوردیم دریافتیم در این زمینه چندان موفق نبوده‌ایم، لذا در جریان جمع‌آوری معتادان متجاهر در روزهای آینده، ضمن نگهداری این افراد، درمان و توانمندسازی آن ها را نیز در دستور کار داریم.همچنین به گزارش فارس، هاشمی فرماندار مشهد نیز از پیش‌بینی هفت منطقه در شهر برای اسکان موقت زمستانه معتادان متجاهر و کارتن‌خواب خبر داد و گفت: حدود ۶۵ نفر معتاد زن و بیش از ۱۵۰ نفر معتاد مرد جمع‌آوری شده است‌. فعلا برای اسکان و پوشش هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر امکانات خود را پیش‌بینی کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا به حداکثر ظرفیت یعنی اسکان دو هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن‌خواب‌ برسیم.

راه اندازی ۲ گرمخانه در منطقه ۳ مشهد

سرپرست شهرداری منطقه۳ از راه اندازی دو گرمخانه‌ در این منطقه با همکاری و حمایت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رحمانیان اظهار کرد: این دو گرمخانه با ظرفیت پذیرش حدود ۸۰ نفر راه اندازی شده است. وی افزود: گرمخانه کشمیری در ملکی به مساحت بیش از ۲۵۰ متر مربع و با گنجایش ۵۰ نفر در نبش کشمیری ۸ ویژه آقایان و گرمخانه فجر در ملکی به مساحت ۸۰ متر و گنجایش ۳۰ نفر واقع در میدان فجر، ویژه بانوان به بهره برداری رسیده و گرمخانه فتاح در بزرگراه شهید میرزایی نیز با مساحت ۳۰۰ متر و گنجایش ۸۰ نفر ویژه آقایان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن