اخبار مهم

تصاویر خصوصی دختر جوان ابزار کلاهبرداری مرد شیاد شد/در مشهد رخ داد!

کد خبر : 36089

مرد جوانی که با انتشار تصاویر خصوصی دختری جوان در شبکه اجتماعی بی‌تاک از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتای خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری موج، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: خانمی دانشجو با در دست داشتن مرجوعه قضایی شکایتی را مبنی انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه اجتماعی بی تاک ارائه کرد. سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات دختر جوان مشخص شد فردی ناشناس عکس های خصوصی اش را در شبکه اجتماعی بی تاک صفحه ای باز کرده و از طریق آن با وعده دادن به دیگران از آنها کلاهبرداری می کند. وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که مردی جوان است را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهم که دانشجوی مهندسی عمران می باشد مدتی قبل عکس ها را از طریق یکی از دوستانش به دست آورده و به فرض اینکه این فرد دسترسی به شبکه اجتماعی ندارد.

برای کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی به وعده روابط غیرمشروع کلاهبرداری کرده است. وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: هرچند کاربران در فضای سایبر به گمان کتمان هویت و پنهان ماندن آن احساس می کنند اعمال آنها ناشناخته خواهد ماند اقدام به چنین جرائمی می نمایند در حالی که بین فضای سایبر و فضای فیزیک تفاوتی در واقعی بودن آن نیست و همانگونه که در فضای طبیعی اشرافیت بر اعمال مجرمین وجود دارد در فضای سایبر نیز این اشرافیت وجود دارد وشناسایی و تحویل مجرمان به مراجع قضایی با همان سرعت ارتکاب جرم در حال پیگیری و اقدام خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن