اخبار مهم

راز شکم برآمده مرد مشهدی چه بود!

کد خبر : 35885

محمدناصر توتونی فلوشیپ جراحی پیوند کبد و جراح این بیمار در خصوص این توده گفت: این مرد ۶۰ ساله با علائم درد شکمی و تورم بر اثر ایجاد توده شکمی در حالی مراجعه کرد که این توده به صورت فیزیکی از روی پوست قابل مشاهده بود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا او افزود: منشأ این توده کبد تشخیص داده شده بود و به نظر می‌رسد که این توده با نام علمی همانژیوم خوش‌خیم بوده است. این فرد حدود یک سال پیگیر فرآیند درمان و انجام جراحی خود بوده و به دلیل خطر بالای این جراحی ناشی از امکان خونریزی فراوان، مراکز و پزشکانی که به آن‌ها مراجعه می‌کردند، انجام آن را نمی‌پذیرفتند.

خارج کردن توده ۵ کیلویی از شکم بیمار ۶۰ ساله
این متخصص ادامه داد: و اکنون این بیمار با موفقیت جراحی شده و پس از استخراج توده و ارسال به آزمایشگاه برای انجام تست‌های پاتولوژیک، در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

توتونی بیان کرد: در واقع، با تشخیصی که بر اساس آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های پیش از جراحی برای این بیمار داده شد، همانژیوم خوش‌خیم بوده و بروز آن بیشتر زمینه مادرزادی دارد.

او تصریح کرد: توصیه ما به عموم جامعه این است که حتما در صورت بروز علائم غیرعادی در بدن‌شان زودتر مراجعه کرده و فرایند درمان را پیگیری کنند زیرا هرچه سن بیمار بالاتر رود امکان بدخیم شدن توده‌هایی که تشکیل می‌شوند، وجود دارد و در این صورت، جراحی آن‌ها غیرممکن یا سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کوه خواری عجیب در کوهسنگی مشهد/ سرنوشت ویلاسازان چی شد؟!

فوری: در پی خودکشی ساجده ۱۵ ساله مدیران بهزیستی در مشهد تغییر می کنند

مرد شیشه ای همسر ۳۵ ساله اش را سلاخی کرد/ جنایتی هولناک در چراغچی مشهد

این متخصص با اشاره به اینکه تشکیل توده‌های کبدی در سنین جوانی هم ممکن است، تاکید کرد: باید دقت داشت که تشکیل توده‌های این‌چنینی به بیماری کبد چرب مرتبط نبوده و می‌توان علل دیگری برای آن متصور بود.

توتونی در خصوص انتخاب اتاق عمل‌های بیمارستان رضوی برای انجام این عمل اظهار کرد: برای جراحی این توده احتمال می‌دادیم که لازم باشد بخشی از کبد را جدا کنیم و برای این کار وجود دستگاه CUSA موجود در اتاق عمل این بیمارستان بسیار کمک‌کننده بوده و هم‌چنین سایر جهات مانند پاک و ایمن بودن این اتاق‌های عمل در شرایط کنونی مد نظر بوده که توانستیم با کمک همکاران این بخش، این توده به ابعاد ۲۶*۱۸ سانتی‌متری را با موفقیت از بدن این بیمار خارج کنیم.

۱۷ کلید طلایی برای بهره‌وری و موفقیت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. باسلام واحترام،به نظرمیرسددراین حادثه پزشک معالج جناب دکتر….فقط خواسته منعکس کندکه غیرازوی کسی نتوانسته این عمل راانجام دهدوفقط نامبرده توانائی انجام این عمل راداشته درحالیکه درمشهدمقدس پزشکانی هستندکه دراستان پهناورخراسان که چه عرض کنم بلکه درایران زبانزدهستند??⚘?

  2. نمیدونم این سایت چرا اینطوریه
    کلا میخواد ی چیزی بنویسه که سایتش بیاد بالا توی سرچ ها
    واقعا که
    معمولا محتوای آنچنانی و بدردبخور ندارین

    1. سلام و خدا قوت، لطفا از سایر سرویس های خبری مثل فرهنگی، دانش و فناوری، اجتماعی و زندگی که مطالب آموزشی و کاربردی فراوانی داره، مطالعه و بازدید کنید.. سرویس حوادث فقط ۱۰ درصد محتوای منتشر شده روزانه صبح مشهد می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن