زندگی

هشدار؛ کرونا در کمین کودکان است!

کد خبر : 35743

حریرچی: خوشبختانه با مراقبت های مردم ابتلای کودکان به کرونا در ایران کاهش یافته است

صبح مشهد– میرجانیان

اگرچه در روزهای نخست شیوع کرونا تصور غلطی تحت این عنوان که «کودکان کرونا نمی‌گیرند» سبب شده بود که برخی از خانواده‌ها به دلیل نا آگاهی، با کودک خود در اماکن عمومی، پر رفت و آمد و پرخطر، بدون استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند اما این روزها دیگر هر کسی می داند که این بیماری هولناک قرن به کودکان هم رحم نمی کند. روز گذشته تصاویری از کودکان کرونایی بستری شده منتشر شد که دل انسان را به درد می آورد اگرچه دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت در گفت و گو با خراسان تاکید می‌کند :خوشبختانه با وضع محدودیت هایی مثل آموزش مجازی و رعایت خانواده ها آمار ابتلای کودکان به کرونا در ایران بسیار کم است.
این آمار البته در کشورهای دیگر به گونه‌ای متفاوت است. به عنوان مثال در انگلیس شایع ترین سن ابتلا به کرونا مربوط به کودکان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله است. طی چندماه گذشته ،آمار ابتلای کرونا در کودکان در انگلیس حدود ۵۰ برابر شده است. همین موضوع به یکی از نگرانی‌های اصلی در کشورهای اروپایی تبدیل شده است که در جشن‌های کریسمس، کودکان این ویروس را به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها منتقل کنند.

حریرچی می افزاید: در کشور ما اما مدارس باز نیست و جای نگرانی وجود ندارد. کودکان در ایران فعلا جزو گروه‌هایی هستند که نسبت به رده های سنی دیگر بسیار کمتر مبتلا می شوند.کودکان و نوجوانان در صورتی که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند در صورت ابتلا به کرونا علایم سختی بروز نمی‌دهند. بچه ها و نوجوانان اگر کنترل نشوند چون علایمی کم و تحرک زیادی دارند، می توانند درجه ابتلای دیگران را بیشتر کنند اما مجازی شدن مدارس و احتیاط خانواده ها خوشبختانه روند ابتلا در سنین پایین را بسیار کم کرده است.

در ادامه هم دکتر مردانی، متخصص عفونی و عضو ستاد ملی مقابله باکرونا در پاسخ به سوال خراسان می گوید: طبق مشاهدات ما آمار ابتلا در کودکان کمتر از بزرگ سالان است. بچه ها وقتی کرونا می گیرند معمولا علایم خفیف مثل علایم گوارشی بروز می دهند ولی در مواردی ممکن است دچار عوارض دیگری مانند سندروم کاوازاکی بشوند که تعداد آن هم خیلی زیاد نیست.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن