اسلاید شوشهری

معاون گردشگری خراسان رضوی مطرح کرد:

اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان رضوی عامل رونق گردشگری در شهرستان‌ها

کد خبر : 54859

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگیف گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی عامل رونق و توسعه گردشگری در شهرستان‌های استان شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری در همایش آموزشی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان که با همکاری موسسه آموزشی آرینا سفر پارس در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تامین اقامت مسافران در شهرستان‌های خراسان رضوی در اولویت قرار گرفته و تقریبا در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی زمینه اقامت گردشگران فراهم شده است.

او با اشاره شعار امسال مبنی بر گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز اظهار کرد: با توجه به این‌که اقامتگاه‌های بوم‌گردی مبتنی بر فرهنگ و معماری بومی ومحلی و پایدار ایجاد می‌شوند، به نوعی سرمایه‌گذاری سبز محسوب می‌شود.

هم‌چنین رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی در راستای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی در بوم‌گردی‌های استان دوره‌های آموزشی با عنوان تور تعالی با همکاری موسسه آموزشی آرینا سفر پارس برنامه‌ریزی شده که این دومین تور است.

محمد حسن حسین‌پور ادامه داد: در این همایش آموزشی مدیران و بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با روش‌های بازاریابی، ارزیابی اقامتگاههای بوم گردی، خدمت‌رسانی، خلاقیت و مدیریت در اقامتگاه‌ها، میزبانی و توسعه فرهنگ بومی و محلی بیشتر آشنا شدند.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی تصریح کرد: در این مراسم استان خراسان رضوی هم اکنون ۱۶۴ اقامتگاه‌ بوم گردی و سنتی دارد و بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه ‌شاندیز، چناران، گلبهار، کلات، گناباد و نیشابور قرار دارد.

در این همایش آموزشی بیش از ۱۰۰ مالک و بهره‌بردار اقامتگاه بوم‌گردی حضور داشتند و برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی توسط موسسه آرینا سفر پارس گواهینامه دوره آموزشی صادر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن