اسلاید شوشهری

کیفیت هوای مشهد برای چهارمین روز متوالی هشدارآمیز شد

کد خبر : 39681

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی ماندگاری آلاینده‌ها در هوای مشهد که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود، کیفیت هوای این کلانشهر در روز یکشنبه برای چهارمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

تورج همتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را ۱۱۱ ای. کیو. آی اعلام کرد و افزود: این عدد نشانگر هوای ناسالم برای تمامی گروههای سنی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در ۲۳ منطقه مشهد، ‌ که ایستگاه سنجش کیفیت هوا دارند، ‌ ناسالم و در وضعیت هشدار برای افراد حساس است.

همتی با تاکید بر اینکه افراد دچار بیماری‌های قلبی، ریوی، زنان باردار و کودکان باید تا بهبود وضیت هوا از حضور و تردد در سطح شهر خودداری کنند، افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضرور، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن