اسلاید شوشهری

شمار بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی ۶۵ درصد افزایش یافت

کد خبر : 47734

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، میزان بستری شدگان موجود مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی، طی یک هفته اخیر نسبت به ۲ هفته گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر شاپور بدیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین میزان بستری شدگان جدید روزانه کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک هفته اخیر نسبت به ۲ هفته گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زیاد بیماری کووید۱۹ طی ۲ سال گذشته ادامه داد: هفته پیش شاهد رشد تصاعدی آمار مبتلایان و بستری‌ها هستیم که ما را نسبت به آن حساس کرده است که با توجه به تاکیدات رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در حوزه درمان سعی کرده‌ایم با توجه به آمارهای صعودی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را درحالت آماده باش قرار دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جلسات قرارگاه مدیریت کرونا در این دانشگاه به صورت منظم و پیوسته برگزار می‌شود و پایش مداوم اوضاع توسط این قرارگاه باعث شده که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمهیدات لازم برای مقابله با اوجگیری احتمالی را فراهم کند تا از غافلگیرشدن در این خصوص جلوگیری شود.

بدیعی افزود: تزریق دز یادآور برای عموم و کادر درمان بسیار حائز اهمیت است از این رو مردم ضمن رعایت پروتکل‌ها چنانچه ۶ ماه از تزریق آخرین دز آنها گذشته است باید برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی ادامه داد: در راستای سلامتی و ایمنی کادر درمان نیز هم اکنون پنج بیمارستان شامل بیمارستان‌های رضوی، اکبر، امام رضا(ع)، شهید هاشمی‌نژاد و ابن سینا در نقاط مختلف شهر تزریق دز یادآور کادر درمان را انجام می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد برخی از اقدامات و برنامه‌های قرارگاه مدیریت کرونا گفت: مقرر شده در تمامی بیمارستان‌هایی که بیمار حاد تنفسی بستری می‌کنند مسیر بیماران تنفسی از غیرتنفسی جدا شود همچنین مقرر شده تا در حوزه تجهیزات پزشکی در زمینه اکسیژن سازهای موجود پایش لازم انجام و گزارش دقیق آن در این قرارگاه مطرح شود.

بدیعی در رابطه با آمادگی درمانگاه‌های منتخب کرونا افزود: شیوه‌نامه‌های ابلاغی درمان مربوط به کرونا به تمام درمانگاه‌های سطح یک و ۲ ابلاغ شده است و کمیته مراقبت و درمان، بر اجرای صحیح فرآیندها نظارت مستمر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود همانند موج ششم، مردم در مراحل سرپایی به صورت مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و نظام ارجاع به طور کامل رعایت شود چرا که مراجعه مستقیم مراجعان دارای علایم خفیف به بیمارستان‌ها باعث ازدحام اورژانس‌ها و در پی آن سبب کاهش کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران بدحال می‌شود بنابر این از مردم می‌خواهیم در مرحله اول به درمانگاه‌های سطح یک و ۲ مراجعه و سطوح ارجاع را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در موج ششم، نشان‌دار کردن تخت‌های بستری کمک زیادی به مدیریت کرونا کرد گفت: در صورت مواجهه با هفتمین اوجگیری کرونا، ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بستری دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح شهرستان نشان دار و آماده خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ شده اند.

بدیعی افزود: با تمهیدات صورت گرفته در حوزه دارو، مشکل کمبود سرم و داروهای مورد نیاز برای سرم نخواهیم داشت.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن