اخبار مهم

صبح مشهد

درخواست‌های کثیف مرد حقه‌باز از دختر ساده!

کد خبر : 35445

مردی حقه‌باز که با شگردی مکارانه توانسته بود به تصاویر خصوصی دختری جوان در مشهد دست پیدا کند، درخواست‌های کثیفی را در قبال منتشر نکردن تصاویر وی در فضای مجازی از این دختر جوان داشت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس جواد جهانشیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اخاذی فردی ناشناس با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا پایگاه غرب مشهد قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد سال گذشته در جریان چت و گفت‌وگویی در شبکه اجتماعی تلگرام با مردی جوان آشنا شده و متأسفانه چون آشنایی کامل به این پیام‌رسان نداشته رمز پنج رقمی و شناسه کاربری خود را در اختیار این فرد قرار داده و این مرد جوان با دسترسی به تلگرامش تمام عکس‌های خصوصی را کپی‌برداری و با دسترسی به مخاطبین تهدیدهایش را شروع و در آخرین مورد تقاضایی ۳۰۰‌ میلیون ریال وجه نقد کرده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم که جوانی ۲۸‌ ساله است را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در گیت ورودی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های علمی پلیس در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

جهانشیرى به کاربران فضاى سایبرى هویت پنهان افراد را یادآور شد و افزود: کاربران محترم قبل از هرگونه تصمیمى براى آشنایى با افراد و دوست‌یابى در این فضا، دقت ویژه‌اى داشته باشند تا گرفتار افراد شیطان صفت نشوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن