اقتصادی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درحاشیه نمایشگاه یرآق آلات و ماشین آلات تولید مبلمان مشهد خبرداد:

تجلی تولیدات ملی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

کد خبر : 55047

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین مشکلات تولید کنندگان یراق آلات و ماشین آلات صنعت چوب ، مبلمان و صنایع وابسته مشهد با پیگیری درشهر خودمان قابلیت مرتفع شدن را دارد .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق آلات و ماشین آلات صنعت چوب ، مبلمان و صنایع وابسته مشهد، امین سلیمان پور افزود: این نمایشگاه ، تجلی رقابت تولید کنندگان داخلی
با تولید کنندگان خارجی و وارد کنندگان است.

وی یادآورشد: به نظر نمایشگاه بسیار خوبی نسبت به سایر نمایشگاه های تخصصی است که تاکنون برگزارشده است .

سلیمان پور تصریح کرد :همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ، باید تولیدکنندگان داخلی خودرا از لحاظ کیفیت و رقابت پذیری به سطحی برسانند که مردم تولید ملی را به عنوان یک گزینه برتر انتخاب کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه از مشکل تخصیص ارز گفت و اظهار داشت :وارد کنندگان همچنان مشکل تخصیص ارز را دارند و امیدواریم بانک مرکزی برای این موضوع تدبیر اساسی انجام دهد. زیرا ناچارا بخشی از تولیداتی که این افراد انجام می دهند، وارداتی است و برای تخصیص ارز همچنان در صف های طولانی هستند.

وی با بیان آن که اگر تولید کنندگان ما هم بخواهند قدرت رقابت داشته باشند، قاعدتا باید زیر ساخت ها برایشان فراهم شود، اظهار داشت: متاسفانه برای مثال همچنان شاهدمشکل کمبود برق در تولیدی ها و کارخانجات هستیم و مشکل دیگر این کارآفرینان این است که هنوز به صورت کارگاهی کار می کنند که توصیه میکنم از فازکارگاهی به فاز صنعتی تبدیل شوند.

سلیمان پور اظهار داشت: برای تخصیص زمین به تولیدکنندگان حوزه مبلمان اعلام آمادگی می کنیم.این افراد می توانند در فاز ۵ شهرک صنعتی رضوی حضور پیدا کنند و خوشبختانه با ایجاد پست۴۰۰ مگاواتی ، مشکل برق را برای تولید کنندگان حل خواهیم کرد که آن هاازحالت صنفی به صنعتی تبدیل شوندو ماهم‌ بتوانیم کمک های ویژه ای را برای رشد کمی و کیفی این مجموعه هاداشته باشیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عمده مشکل دیگر تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضورداشتند را مشکل سرمایه در گردش بیان داشت و توضیح داد: قاعدتا صنعت چوب در دنیا و کشورمان صنعت هزینه بری است . تولید آن تولید دانش بنیان و فناورانه است و مشاهده کردیم بسیاری از استان ها مانند اصفهان ، خراسان رضوی ش،و … تولیدات دانش بنیان را ایجاد کرده اند و تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش را داشتند که امیدواریم با معرفی واحدهای خراسان رضوی به شورای هماهنگی بانک ها بتوانیم، تسهیلاتی را در اختیارشان قرار دهیم تا این مشکل نیز مرتفع شود.

وی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من بجز بحث تخصیص ارز مابقی مشکلات کاملا در استان قابل حل است و راهنمایی لازم ارائه شد تا به دستگاه های مرتبط مراجعه کنند و خوشبختانه طی بازدید از نمایشگاه ها با برخی دستگاه ها تماس گرفته شد تا مشکل این تولید کنندگان رفع شود و همچنین قول مساعد اعلام شد تا به دفتر هماهنگی در استانداری مراجعه و مشکلات سایرتولید کنندگان رادر این زمینه ها پیگیری و در جهت رفع موانع پیش پای آن ها نیز تلاش لازم انجام شود .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن