اجتماعی

پاییز دلربا در پارک جنگلی سیسنگان/ از خرس تا پلنگ و اسب سواری!

کد خبر : 35034

اگر قصد دارید به جنگل سیسنگان سفر کنید حتما این مطلب را بخوانید تا اطلاعات شما درباره آن کامل شود.

صبح مشهد– پارک جنگلی سیسنگان از دیدنی های استان مازندران است که امکانات تفریحی و رفاهی بسیار عالی و متنوعی دارد و این غیر از طبیعت بکر و تماشایی آن است.

موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد. پارک جنگلی سی سنگان یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمالی کشور محسوب می شود. تنوع پوشش گیاهی، وجود امکانات رفاهی و جاده های جنگلی این پارک را به مرکز مهم جذب مسافر در شمال کشور تبدیل کرده است.

پارک جنگلی سیسنگان درواقع یک پارک ساخته شده است که در سال ۱۳۴۴ از دریای خزر تا رشته کوه‌های البرز کشیده شده است. همچنین از غرب و شرق به ترتیب به روستا‌های توسکاتک و صلاح الدین کلا می‌رسد. مساحت این پارک ۶۰۲ کیلومتر مربع است و در ابتدا برای حفظ گونه‌های گیاهی خاص ساخته شد، اما به مرور به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شد.

جنگل سیسنگان پوشش گیاهی متنوعی دارد

جنگل سیسنگان یک جنگل نمونه و طبیعی از جنگل‌ های جلگه‌ ای شمال ایران است که ترکیب و تنوع گونه‌ های درختی آن بسیار جالب توجه میباشد. در این بوستان جنگلی درختان بلوط با قطر بیش از دو متر و همچنین گونه‌ های شمشاد و افرا دیده می‌ شود. پارک جنگلی سی‌ سنگان تنها ذخیره‌ گاه بزرگ و منحصر بفرد شمشاد کشور و سطح خاورمیانه است و مساحت قابل توجه و همجوار آن با دریا، به آن زیبایی کم نظیری داده است.

در جنگل سیسنگان خاطرات خوشی برای شما رقم خواهد خورد

در جنگل سی سنگان پستاندارانی چون شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال زیست می‌ کنند که البته در اعماق این جنگل بوده و خطری برای گردشگران که از در ورودی وارد این پارک جنگلی می شوند، ندارند. بوستان جنگلی سی‌ سنگان یکی از بهترین و با ارزش‌ ترین بوستان های جنگلی شمال کشور است که بخشی از آن ذخیرگاه و بخش دیگر تفرجگاه در نظر گرفته شده است.

آب و هوای جنگل سیسنگان

این منطقه دارای آب و هوای مرطوب با زمستان ملایم است و میانگین بارندگی سالانه هزار و صد میلی لیتر میباشدبه همین دلیل به مانند دیگر جاذبه های طبیعی استان مازندران ایام تعطیل بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به پارک جنگلی سی سنگان به شمار می رود. البته فصل های دیگر هم برای سفر به این منطقه خوب است.

در فصل بهار، گیاهان و گل هایی که تازه غنچه های خود را باز کرده اند و باران‌های بهاری، تصویر بی نظیری را به شما کادو می‌دهند. در تابستان هم سی‌سنگان پر دماترین روزهای خود را میگذراند. پاییز ولی با دلربایی و طبیعت رنگینش به گونه ای به شما گرمی می دهد که متوجه خنکای ها نمی شوید و از خلوتی جنگل نهایت لذت را ببرید. در زمستان ولی به علت باد و باران‌های زیاد، سیسنگان گردشگر زیادی ندارد.

امکانات تفریحی جنگل سیسنگان

سری که به سی سنگان زدی خودت را از لذت یک اسب سواری آرام محروم نکن. پسر بچه های شمالی افسار اسب به دست گرفته در ابتدای جاده جنگلی می ایستند و تو را به اسب سواری دعوت می کنند. پارک بادی، پیست اسب سواری، سنگ نوردی، پیست اسکیت و پیست ماشین های کنترلی از دیگر امکاناتی است که می تواند زندگی در دل جنگل را برایت شیرین و دلپذیر کند.

در بخش ساحلی جنگل آنجا که جنگل پر درخت سی سنگان سر به آرامش دریا می ساید، می توان از ورزش های آبی و ساحلی مثل قایق سواری، جت اسکی و موج سواری استفاده کرد.

سرعت و استرس را می‌توانید با جت اسکی در این پارک تجربه کنید. گرچه برای بهره بردن از جت اسکی مواردی هست که باید به آنها توجه داشته باشید، برای نمونه باید قبل از بهره بردن از آن آموزش ببینید، در محدوده‌ی تعیین شده از ان استفاده کنید و از رفتار بی مورد زمان استفاده از جت اسکی خودداری کنید.

در کنار سکوت طبیعت در تور ایرانگردی کمی چاشنی استرس و سرعت هم می‌تواند خوب باشد. پیست کارتینگ این پارک، در مجاورت ساحل دریای شمال یکی از مناسب ترین و مجهز‌ترین پیست‌های خطه خزر است. این گردشگاه علاوه براین موتور چهارچرخ و ماشین‌های کنترلی هم اجاره می‌دهد.

از امکانات دیگر سی سنگان می توان به فضای کمپینگ، نمازخانه، تالار، کافی شاپ، سفره خانه، رستوران، فروشگاه های متعدد، پلاژ بانوان و آقایان، پیست اسکیت، دوچرخه سواری، پارک کودک، پارک بادی، پیست اسب سواری، باغ وحش و سنگ نوردی اشاره کرد. همچنین نمایشگاه دائمی منابع طبیعی در این پارک وجود دارد.

مقایسه با پارک جنگلی نور
تنوع گونه‌ ای و طبیعی بودن در پارک جنگلی سی‌ سنگان، در مقایسه با بوستان جنگلی نور و موارد مشابه بیشتر است و اشکوب‌ بندی بالاتری دارد. قسمت جنوبی بوستان جنگلی سی‌ سنگان بکرتر است و هیچ نوع مداخله پرورشی و قطع درخت در آن انجام نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن