شهری

محدودیت های جدید کرونایی از سه شنبه اعمال می شود

کسب و کار غیر ضروری بعد از ساعت ۱۸ در مشهد تعطیل شد

کد خبر : 34318

«از ۲۰ آبان به مدت یک‌‌ماه، همه مراکز به جز مراکز و مشاغل ضروری رده شغلی یک، از ساعت ۱۸ تا روز بعد، تعطیل خواهند بود.»

صبح مشهد- این خبر را سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد و به تشریح جزئیات مصوبه جدید ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور پرداخت.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور روز گذشته در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: محدودیت مهمی که در جلسه تصویب شد، مربوط است به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری، از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه باید پایان کار این مشاغل، ۶ بعد از ظهر برای تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیتی باشد که ستادهای استانی در زمینه آن شهرها تصمیم می‌گیرند.همچنین به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح این تصمیم ستاد ملی کرونا گفت: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ساعت ۱۸ هر روز، محدودیتی اعمال می شود و همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود. وی گفت: مراکز ضروری رده‌‌های شغلی شماره یک شامل مراکز درمانی، داروخانه‌‌ها، مراکز امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌‌ها و سرویس‌‌های ارائه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌‌ها و فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای هستند که می‌‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ تا روز بعد، تعطیل خواهند بود. وی با بیان این‌‌که وضعیت مطلوب نیست و بیماری رو به افزایش است، گفت: همه استان‌‌ها تقریباً درگیر بیماری هستند و کادر بهداشت و درمان مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند و امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند. رئیسی یادآور شد: ۸۹ شهرستان در وضعیت بحرانی و در محدودیت شدید به سر می‌‌برند و محدودیت‌‌های موجود در ۴۳ مورد از شهرستان‌‌هایی که در محدودیت قرار گرفتند تا سه شنبه همین هفته، به پایان خواهد رسید، محدودیت‌‌ها در ۴۶ شهرستان دیگر نیز ادامه دارد. همچنین، ۲۵ مرکز استان که وضعیت قرمز داشتند تا جمعه هفته جاری مشمول محدودیت‌‌های گروه‌‌های سه و چهار خواهند شد.

۲۰۳۶ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان

همچنین به گزارش وب دا، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به این که هم اکنون روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ افزایشی است از مردم خواست به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند. دکتر بدیعی در حاشیه نشست کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹اظهار کرد: دو هزار و ۳۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد هزار و ۲۱۹ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند. وی تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را ۴۰۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۶۴ بیمار در بخش های مراقبت ویژه زیر پوشش این دانشگاه خدمات دریافت می کنند. دکتر بدیعی با بیان این که برنامه ریزی های منسجمی به منظور ارائه خدمات مناسب و سطح بندی بیماران در دستور کار قرار گرفته است تا به بهترین شکل ممکن این بیماری مدیریت شود، اظهارکرد: بر اساس برنامه ارجاع در صورت ابتلای فرد به علایم بیماری کرونا، می تواند با تماس با شماره ۱۹۱ نسبت به مراکز در سطوح مختلف با توجه به شدت بیماری اطلاع پیدا کند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه به ایرنا گفت: آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در استان نسبت به ابتدای مهر دو برابر شده است. رحیمی افزود: تعداد بیماران جدید بستری بر اثر کرونا در استان طی روزهای اخیر به حدود ۴۲۰ نفر در روز افزایش یافته است در حالی که این میزان در ابتدای مهر ماه کمتر از ۲۰۰ نفر در روز بود.مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: این مرکز با در نظر گرفتن بخش های ویژه برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی ، آماده خدمت رسانی در شرایط بحرانی است. دکتر خدا پرست، با اشاره به این که با توجه به شیوع بیماری کرونا بیمارستان قائم (عج) نیز در رده بیمارستان های خدمت رسان به بیماران کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: نکته مهم در خصوص در نظر گرفتن بخش های ویژه کرونا ، سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان قائم (عج) است که بر این اساس، نیاز به جابه جایی یک سری تخت ها بین بخش ها بود تا آماده خدمت رسانی به بیماران کرونا یا آنفلوآنزا شود. وی با بیان این که در ورودی اورژانس بیمارستان قائم(عج) (کوهسنگی) نیز ۲۰ تخت اورژانس برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: بخش حاد ۲ نیز با ۲۰ تخت آی سی یو در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.

بخشنامه ستاد ملی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ نشده است

دکتر رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که هنوز بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ نشده است، می گوید: این موضوع را می توانید از استانداری پیگیری کنید اما فکر می کنم یک شنبه به ما ابلاغ شود.وی با بیان این که وضعیت مشهد به لحاظ کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارد می افزاید: به طور میانگین روزانه در شهر مشهد ۱۸۰ تا ۱۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های منتخب بستری می شوند.وی تاکید می کند: به رغم این که امکانات بهداشتی در شهر مشهد در وضعیت خوبی قرار دارد اما رعایت کردن بهداشت از سوی شهروندان مقدم بر درمان است.وی می افزاید: هم اکنون در شهر مشهد حدود ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند.

وضعیت شهرستان های کوچک استان بحرانی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که وضعیت کرونا در شهرستان های کوچک استان حاد و بحرانی است می گوید: در شهرستان های کوچک پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک رعایت نمی شود، اگر در این شهرستان ها بررسی کنید متوجه می شوید که کمتر از ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن