اقتصادی

معاون استاندار خبر داد:

۱۶۱۸ تن روغن نباتی در راه بازار خراسان رضوی

کد خبر : 34167

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هزار و ۶۱۸ تن روغن گیاهی سهمیه خانوار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان اختصاص یافت که به زودی با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رسولیان در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به ظرفیت واحدهای روغن کشی خراسان رضوی اظهار کرد: در این زمینه مکاتبات لازم با متولیان در تهران انجام خواهد شد تا سهمیه روغن استان را به گونه‌ای تخصیص دهند که بتوان آن را از محل واحدهای تولیدی استان جذب کرد و روغن خام مورد نیاز خراسان رضوی را به واحدهای تولیدی استان اختصاص داد.
وی از مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خواست پیگیری لازم را انجام دهد تا این استان همان طور که محل انبار ذخایر استراتژیک شکر است، به محل نگهداری ذخایر استراتژیک روغن نیز تبدیل شود. معاون استاندار با تاکید بر رفع مشکل حمل روغن از بنادر به استان نیز گفت: در این زمینه پیگیری های لازم انجام خواهد شد تا شرکتی مسئولیت حمل و نقل ریلی سهمیه روغن استان را برعهده بگیرد و تانکر ریلی لازم را تامین کند.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان نیز در این نشست گفت: ۳۰ درصد نیاز روغن خانوار را فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می‌کنند و سیاست دولت این است که تا پایان ماه مبارک رمضان سال آینده به هیچ وجه فروشگاه‌های زنجیره ای از روغن خالی نمانند، بنابراین سهمیه ویژه‌ای برای آن ها اختصاص داده است. غفوری مقدم گفت: از محل دو هزار و ۴۰۰ تن روغن سهمیه ماه‌های محرم و صفر استان، تاکنون هزار و ۱۶۰ تن روغن جذب شده که عمده آن ها از محل واحدهای تولیدی داخل استان بوده است.
حمیدرضا نوری، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هر میزان که از موجودی روغن انبارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاسته شود، این آمادگی وجود دارد که انبارها به نحوی از روغن تکمیل شود که هیچ گاه احساس کمبود نداشته باشند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست اظهار کرد: ظرفیت روغن کشی استان در حوزه دانه‌های روغنی، هزار و ۲۰۰ تن در شبانه روز است. در صورتی که کنجاله سویا برای این واحدهای تولیدی وارد شود، می توان کل نیاز استان به روغن را از این محل تامین کرد.
اورانی از کارگروه تنظیم بازار استان خواست طی مکاتبه با وزارت صمت سهمیه کنجاله سویا برای سه واحد تولیدی روغن کشی استان در نیشابور را تامین کند. وی همچنین گفت: با لغو محدودیت ۱۰ روزه خروج گوشت قرمز از استان، قیمت گوشت دام سبک و سنگین در استان کاهش یافت و از متوسط قیمت آن در کشور کمتر شد. قیمت متوسط هر کیلوگرم گوسفند زنده در استان ۴۶۵ هزار ریال است در حالی که قیمت متوسط کشوری آن هر کیلوگرم ۵۳۲ هزار و ۹۱۰ ریال است.مدنی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم گفت: روغن به صورت خرد از مرز خارج می‌شود، هرچند کمبود روغن در بازار وجود ندارد اما جو روانی به شکلی در جامعه به وجود آمده که خانواده‌ها بیشتر از نیاز خود روغن می‌خرند. سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت استان نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح ملی، بازرسان سازمان صمت در واحدهای تولیدی روغن مستقر شده اند و فرایند تولید و توزیع را رصد خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن