اخبار مهم

عامل زورگیری از بیمار سرطانی خودش به سرطان مبتلا شد!

کد خبر : 34127

متهم: آن روز وقتی از او زورگیری کردیم، خیلی التماس کرد و گفت که پول داخل کارتش را برای خرید داروی بیماری سرطانش قرض گرفته است، اما ما توجهی نکردیم و…

صبح مشهد– یکی از اعضای باند سارقان مسافرکش پس از دستگیری اعتراف کرد که بعد از زورگیری از یک سرطانی به همین بیماری مبتلا شده‌است.

به نوشته روزنامه جوان چندی قبل مردی به اداره پلیس تهران رفت و از چهارمرد زورگیر به اتهام آدم ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

جزییات سرقت
شاکی در توضیح ماجرا گفت: «مدتی است بیماری سرطان دارم و هزینه درمان و داروهایم خیلی بالا است. یک روز قبل یکی از دوستانم ۵‌میلیون تومان به کارتم واریز کرد که با آن دارو بخرم تا اینکه ساعتی قبل از اسلامشهر با خودروی پراید مسافرکشی راهی تهران شدم تا به داروخانه دولتی بروم و داروهایم را تهیه کنم. علاوه بر راننده سه مرد دیگر هم به عنوان مسافر داخل خودرو بودند که من هم سوار شدم و راننده هم به طرف تهران به راه افتاد. در میانه راه راننده تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم و در همین لحظه ناگهان یکی از مسافران چاقویی به پهلویم گذاشت و تهدید کرد هیچ حرفی نزنم. فهمیدم که در دام زورگیران مسافرکش نما افتاده‌ام و چاره‌ای جز سکوت ندارم. در نهایت آن‌ها کارت عابرم و رمزش را به زور از من گرفتند و در نزدیکی دستگاه عابر بانکی خودرو را نگه داشتند. وقتی فهمیدم قصد دارند پول‌های داخل کارتم را برداشت کنند، التماس کردم و گفتم که بیمار سرطانی هستم و پول‌های داخل کارت هم از دوستم قرض گرفته‌ام که دارو بخرم، اما آن‌ها به التماس‌ها و گریه‌های من توجهی نکردند و تمامی پول‌هایم را برداشت کردند و آخر هم با سرقت تلفن همراهم مرا در یکی از خیابان‌های خلوت جنوب تهران از خودرو بیرون اندختند و گریختند.»

دستگیری زورگیران
بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان زبده پلیس‌آگاهی به دستور قاضی علی ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی و دستگیری زورگیران مسافرکش نما وارد عمل شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد سارقان با دو خودروی پراید و پژوی سرقتی در تیم‌های دو، سه و چهار نفره مسافران را از اسلامشهر سوار خودرو کرده و در میانه راه با تهدید چاقو و ضرب و جرح اموال آن‌ها را سرقت می‌کنند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، چند روز قبل به مأموران پلیس خبر رسید، یکی از اعضای باند سارقان هنگام زورگیری از مسافری به دام افتاده، اما همدست وی موفق به فرار شده‌است. همچنین مأموران پلیس دریافتند یکی دیگر از اعضای این باند هم چندی قبل هنگام زورگیری دستگیر و راهی زندان شده است، اما دو نفر دیگر همچنان فراری هستند. متهم ۲۱‌ساله که فریبرز نام دارد روز چهارشنبه برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و به جرم خود اقرار کرد.

گفت و گو با متهم
*فریبرز سابقه داری؟

بله، سابقه سرقت دارم. البته مدتی است که وارد باند سارقان شده‌ام.

*چرا؟

از دو سال قبل که معتاد به شیشه شدم برای تهیه هزینه مواد وارد باند خلافکاران شدم.

*بیشتر توضیح بده.

من دیپلم دارم و کفش فروشی کار می‌کردم و درآمدم بد نبود تا اینکه دو سال قبل با پسر جوان خلافکاری در پارک آشنا شدم. او سارق حرفه‌ای بود و همیشه از هیجان و درآمد خوب سرقت تعریف می‌کرد. خیلی دوست نداشتم، دنبال سرقت بروم، اما او کم‌کم مرا معتاد به مواد مخدر شیشه کرد که پس از آن بیکار شدم و همراه او و دو نفر دیگر باند سرقت تشکیل دادیم. روز حادثه هم او همراه من بود که موفق به فرار شد.

*درباره نحوه سرقت توضیح بده.

کار خاصی انجام نمی‌دادیم. معمولاً ابتدا خودرویی سرقت می‌کردیم و بعد با خودروی سرقتی در پوشش مسافربری اموال مسافران را به زور می‌گرفتیم.

*چقدر گیر شما می‌آمد؟

در هر سرقت معمولاً بین یک تا ۳‌میلیون تومان گیر من می‌آمد.

*درباره زورگیری از مرد سرطانی توضیح بده.

آن روز وقتی از او زورگیری کردیم، خیلی التماس کرد و گفت که پول داخل کارتش را برای خرید داروی بیماری سرطانش قرض گرفته است، اما ما توجهی نکردیم و پول‌های او را گرفتیم.

*چرا؟

فکر کردیم دروغ می‌گوید، اما آه و نفرین او خیلی زود مرا گرفت و الان من چند روزی است که سرطان فک گرفته‌ام و فکر می‌کنم تاوان آن زورگیری را پس می‌دهم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن