شهری

هشدار وزیر نیرو به تنش آبی در خراسان رضوی/ انتقال آب از هزار مسجد به ‌مشهد

کد خبر : 56229

‌وزیر نیرو با هشدار نسبت به‌ تنش آبی در خراسان رضوی گفت: برای گذر از شرایط تنش و بحرانی آب، همراهی و مشارکت مردم لازم است.

به گزارش صبح مشهد، ‌علی اکبر محرابیان‌ ضمن بازدید از پروژه‌های آب و برق، در جلسه بررسی طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد با اشاره به روند کاهشی بارندگی‌ها در حوزه مشهد و استان خراسان رضوی اظهار کرد: برای مدیریت شرایط موجود می‌بایست دو کار اساسی انجام شود؛ اول موضوع مدیریت منابع، مدیریت مصرف و استفاده از امکانات و ابزار کاربردی همچون سیستم تله متری و پایش در آبفای مشهد و دوم اجرای دقیق و به موقع پروژه‌های تأمین آب با بیشترین اثربخشی است.

وی با تأکید بر اهمیت جریان فرهنگسازی در جامعه افزود: یک بازوی مهم در گذر از شرایط تنش و بحرانی آب، همراهی و مشارکت مردم است که میزان اثربخشی آن ممکن است از انجام اقدامات و پروژه‌ها نیز بیشتر باشد.

محرابیان ادامه داد: جریان فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم باید همراهی مردم را در اصلاح الگوی مصرف به دنبال داشته باشد.

وزیر نیرو در خصوص موضوع تأمین اعتبار پروژه‌های اضطراری آب مشهد نیز تصریح کرد: مجموع اعتباراتی که به هر نحوی برای آب مشهد تخصیص یافته نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و افزایش چشمگیری داشته چرا که این کلانشهر به دلیل حضور میلیونی زائران و داشتن چندین پیک مصرف در سال با دیگر نقاط کشور بسیار متفاوت بوده و مدیریت شرایط تنش نیز در آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

محرابیان اضافه کرد: تخصیص اعتبارات از سوی وزارت نیرو تقریبا صد در صد بوده و دولت نیز یک مصوبه ویژه برای مشهد مصوب کرده و اعتبارات لازم برای تأمین آب این کلانشهر به هر نحوی اختصاص خواهد یافت؛ مدیران ذی ربط نیز باید مدیریت لازم در نوسان تخصیص اعتبارات را داشته باشند به گونه‌ای که هیچ پروژه و اقدامی به تاخیر نیفتد.

وی در جلسه بررسی طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد به برخی پروژه‌های در حال انجام اشاره کرد و گفت: خط انتقال سد شوریجه هر چه زودتر باید آغاز شود و به هر میزانی که آب گیری در این سد صورت گیرد از آن استفاده خواهیم کرد.

محرابیان همچنین وضعیت طرح انتقال آب از هزار مسجد برای شهر مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه از سرعت خوبی برخوردار است و اعتبار خوبی هم برای آن پیش بینی شده که منابع مالی به زودی تأمین خواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص پروژه بزرگ انتقال آب از غرب مشهد نیز خاطر نشان کرد: این پروژه هم جزء پروژه‌های اولویت دار بوده که فاز اول آن به موقع اجرا شده و می‌بایست هرچه سریع‌تر خط برگشت پروژه مذکور اجرا شود.

علی اکبر محرابیان با تأکید ویژه بر مدیریت آبیاری فضای سبز اظهار داشت: در این شرایط ویژه و تنش آبی، اصلا نباید اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب داده شود و با جدیت باید با این موضوع برخورد شود.

قابل ذکر است، وزیر نیرو پیش از این جلسه از مرکز مهاب (تله متری، پایش تصویری و مدیریت هوشمند) شرکت آب و فاضلاب مشهد بازدید کرد؛ در این بازدید اطلاعات کلی درباره نحوه فعالیت در سه بخش مرکز مذکور شامل تله متری و مرکز هوشمند پایش تصویری تاسیسات، پایش تصویری حراست و مرکز سامانه ستاب توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ارائه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن