شهری

۷۵ درصد بیمه شدگان سلامت رایگان بیمه شدند/ تحقق بیمه درمان اعتیاد با همکاری ۸۰ مرکز دولتی و خصوصی

کد خبر : 34019

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۷۵ درصد از بیمه شدگان سلامت در این استان به طور رایگان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی روز دوشنبه همزمان با هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت در قالب پنج صندوق بیمه روستایی، کارمندان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار قرار دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که حدود ۶۰ درصد افراد زیر پوشش رایگان بیمه سلامت در خراسان رضوی در روستاهای این استان ساکن هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به طرح پوشش بیمه اجباری که از آبان ماه سال ۹۸ در حال اجراست گفت: در این چارچوب تداوم پوشش بیمه رایگان بر اساس تایید در آزمون وسع یا استطاعت مالی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در قالب پوشش بیمه اجباری، هزینه حق بیمه سلامت برای متقاضیان بر اساس آزمون وسع دریافت می‌شود.
دکتر رمزی ادامه داد: افراد سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید به ازای هر نفر ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال حق بیمه برای یک سال پرداخت کنند.
وی گفت: افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند اگر در دهک‌های یک، دو و سه درآمدی قرار داشته باشند و درآمدشان ۴۰ درصد حداقل قانون کار باشد، رایگان بیمه می شوند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: افرادی که دهک درآمدی آنان بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد قانون کار باشد با ۵۰ درصد تخفیف زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر متقاضی بیمه سلامت در خراسان رضوی برای آزمون وسع ثبت نام کرده و تحت ارزیابی قرار گرفتند که برای ۳۵ درصد آنها دفترچه صادر شده است.
رمزی گفت: نتیجه آزمون وسع طی یک ماه اعلام می شود و بیماران کرونایی در مدت ۲۴ ساعت تعیین تکلیف می شوند.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد طی سالهای اخیر افزود: زیر پوشش گرفتن ۱۸ هزار تبعه دیگر کشورها، پوشش بیمه ای بیش از ۵۷ هزار مددجوی کمیته امداد، پوشش بیمه افراد مجهول الهویه، استقرار دولت الکترونیک و تامین منابع مالی و پرداخت مطالبات معوق از این جمله است.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای مطالبات موسسات پزشکی طرف قرارداد در بخش خصوصی و دولتی پرداخت شده است.
وی گفت: کل مطالبات سال ۹۷ موسسات طرف قرارداد تسویه شده، بخشی از مطالبات آنان در سال ۹۸ مربوط به ماههای بهمن، دی و اسفند به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باقی مانده و پرداخت مطالبات سال ۹۹ نیز به روز شده است.
رمزی تعداد موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان خراسان رضوی را سه هزار و ۹۰۲ واحد شامل مطب و موسسه درمانی، داروخانه، آزمایشگاه، بیمارستان ، فیزیوتراپی و امثال آن عنوان کرد.
هم اکنون ۴۹ درصد جمعیت خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
سوم تا نهم آبان ماه هفته اطلاع رسانی بیمه سلامت نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن