اسلاید شواقتصادیستون اصلی

تولید زعفران دیگر مقرون به‌صرفه نیست

کد خبر : 7420

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش چشمگیر قیمت زعفران، تولید این محصول دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، حمید بنایی با بیان این‌که وزارت جهادکشاورزی با خرید تضمینی زعفران با نرخی که به نفع تولیدکننده باشد موافقت نموده، اظهار کرد: باید در کنار خرید تضمینی، بحث بسته‌بندی این محصول با برند اختصاصی را نیز در نظر گرفت که این کار ضمن معرفی به مشتریان داخلی و خارجی، باعث افزایش تولید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دولت می‌تواند، با یک برنامه جامع در راستای خرید زعفران  ورود پیدا کند، افزود: نرخی که برای خرید زعفران تعیین می‌شود، باید در برگیرنده قیمت تمام شده محصول باشد، نه آن که فقط هزینه تولید را پوشش بدهد. با تعیین نرخ واقعی، دست دلالان از بازار این محصول کوتاه می‌شود.

بنایی تصریح کرد: زعفران ایرانی با توجه به شرایط اقلیمی، دارای خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فردی در دنیاست و باید به طریق فرآورده تولید، با برند و شناسنامه ایرانی صادر گردد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی زعفران می‌تواند به نحو مطلوب، عاملی برای فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به شمار آید.

بنایی دفاع از طلای سرخ ایران را با تصویب طرح ملی جامع زعفران میسر دانست و عنوان کرد: از سال ۹۰، طرح ملی جامع زعفران در مراحل تصویب است که همچنان بین دولت و مجلس در حال رفت و آمد بوده و به تصویب مجلس نرسیده، هم‌چنین در خراسان رضوی قرار بر این بود، صندوق توسعه زعفران ایجاد شود که این امر نیز تا به امروز محقق نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن