استانی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تاکید کرد:

رسانه‌ها، مرز را به مردم معرفی کنند/ انسداد فیزیکی مرز ها متوقف نشده است!

کد خبر : 33893

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان این که مرزها حساسیت خاص خود را داشته و مردم را از آن ترسانده اند، گفت: رسانه‌ها مرز را به مردم معرفی کنند

به گزارش صبح مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: مرزبانی وظائف بسیار زیادی دارد که از جمله می توان مراقبت از خطوط مرزی کشور را برشمرد.
وی افزود: مبارزه با قاچاق انسان، کالا وکنترل مناطق مرزی با تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی، اجرای قراردادها و پروتکل ها، عملیات امداد و نجات در مناطق مرزی از جمله وظایف این نهاد است.
سردار شجاع خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و افغانستان داریم. شرایط ما نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، در پاسگاه‌های مرزی آب، امکانات و تجهیزات خوبی در چند سال اخیر آمده است. اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.
وی یادآور شد: ساعت کار مرزبانی را افزایش داده‌ایم و میزان کشفیات کالای قاچاق افزایش زیادی داشته است. حدود ۱۷۴ هزار میلیارد ریال ارزش کالاهای قاچاق بوده است.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به آموزش‌های نیروی انتظامی گفت: تا ۱۰ سال گذشته آموزش های کارکنان عمومی بود و بعد نیروها تقسیم می شدند. اما اکنون چند سالی است که آموزش کارکنان تخصصی تر و نیروهای مرزبانی یک ماه از بقیه سربازان بیشترآموزش می بینند .
وی افزود: اولویت نیروی انتظامی در سال ۹۹ مرزبانی است و در این زمینه تلاش های بسیار خوبی برای انسداد فیزیکی مرز ها صورت گرفته است. تمام اعتبارات مرزی به نیروی انتظامی اختصاص پیدا نمی کند و بین دستگاه‌ها تقسیم می شود، بخشی از آن در اختیار راهداری قرار گرفته و راه ها را اصلاح می‌کند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی: تقدیر از خانواده شهدا وظیفه‌ی اخلاقی و الهی ماست

همچنین و در خبری دیگر، فرمانده مرزبانی استان در رأس هیئتی به دیدار خانواده شهید “امیر رضا رمضانی” رفت.

به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا سردار “شجاع” فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در رأس هیئتی با خانواده شهید مرزبانی ” امیر رضا رمضانی ” دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار “شجاع” در این دیدار بیان داشت: خانواده شهدای مرزبانی با تقدیم شهیدانشان در راه امنیت ایران اسلامی، تحکیم کننده‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده مرزبانی استان خطاب به خانواده شهید رمضانی گفت: تقدیر از شما وظیفه‌ی اخلاقی و الهی ماست و همواره ما امنیت مرزهای خود را مدیون خون شهدا و غیرت مرزبانان جان بر کف می‌دانیم.

در این دیدار نیز حجت الاسلام و المسلمین “حسن زاده” رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی بیان داشت: هر لحظه که در کنار شما باشیم به معنویت انسان افزوده می‌شود؛ چرا که حضور خداوند در قلب خانواده‌ای که شهیدی در راه اسلام و امنیت کشور اسلامی هدیه کرده است بسیار پررنگ تر است.

گفتنی است در پایان لوح یاد بود و هدیه‌ای توسط سردار فرمانده مرزبانی استان به خانواده شهید “رمضانی” اهدا گردید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن