اقتصادی

محمدرضا خواجه نصیر صبح امرو‌ز در افتتاحیه نخستین سوپر مارکت مالی اظهار داشت:

حضور سرمایه‌گذاران در مشهد به عنوان مقصدی ویژه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مالی یاد می‌شود

کد خبر : 33791

نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران افزود: همه ما می‌دانیم که شاید پر تواتر ترین خبر یک سال گذشته در حوزه اقتصادی بورس بوده است.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا خواجه نصیر صبح امرو‌ز در افتتاحیه نخستین سوپر مارکت مالی اظهار داشت: سوالاتی نظیر اینکه بورس خوب است؟ در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟ کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟ چگونه سود کرده و موفق شویم؟ آیا هنوز برای سرمایه‌گذاری زمان هست؟ همگی سوالات پرتکرار میان مردم بوده است.

وی ادامه داد: این مسئله که هشتاد درصد مردم در کشور‌های پیشرفته دنیا زندگی و معیشتشان با بخش بورس و بازار سرمایه‌گذاری گره خورده است،  جدی است و باید توجه کرد، این هشتاد درصد مردم دو بخش سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را در حوزه‌های خرد و کلان تشکیل می‌دهند و بدین منظور اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری گسترش یابد بایستی بستر بازار آن فراهم شود.

نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: امروز ما چیزی حدود پنجاه میلیون سهامدار در کشور داریم و این درحالی است که در سال گذشته تنها در یک فقره عرضه بورس شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مبلغی بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان در کمتر یک دقیقه جذب سیستم مالی کشور شد.

وی اذعان داشت: همه این‌ها نشان‌دهنده قدرت بزرگ و ظرفیت عظیمی است که می‌تواند یک کشور را متحول کند.

خواجه نصیر با اشاره به مزیت بزرگ مشهد در استقبال تمام مردم مشهد از ایده‌های سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه‌گذاری گفت: استقبال دهک‌های پایین مشهد از سرمایه‌گذاری است بایستی مورد توجه باشد تا طرح‌های اقتصادی در مشهد راه اندازی شود.

نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: پانزده سال پیش من کار خود را در شعبه بورس خراسان در خیابان خیام شروع کردم.

خواجه نصیر ادامه داد: شعبه بورس مشهد اولین شعبه بورس در کشور بود که افتتاح شد که دیگر در کشور تکرار هم نشد.این شعبه تنها شعبه ای بود که با اضافه شدن به بورس کشور تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذاری واقعی به این ظرفیت اضافه کرد.

وی با اشاره به سوپر مارکت مالی آی بی شاپ گفت: امروز مجموعه سرمایه گستر تمام خدمات را برای فردی که صاحب پول است را انجام می‌دهیم.

نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران تصریح کرد: آنچه که بانک با سود سپرده برای مشتریان انجام می‌دهد این مجموعه با سود بیشتر و آنچه که کارگزار انجام می‌دهد ما با خدمات بهتری انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: مشاوره سرمایه‌گذاری تغییرات نوع سرمایه گذاری از درآمد ثابت به متغیر و تغییرات نوع بازار سرمایه همگی در این مجموعه امکان پذیر خواهد بود.

خواجه نصیر گفت: ما نه بورس بوده و نه بانک بوده و نه کارگزار، سوپر مارکت مالی همه این خدمات را ارائه می‌دهد و این امکان را جهت تغییر نوع سرمایه‌گذاری به تناسب تغییرات بازارها فراهم می‌آورد.

نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: خدمات وی آی پی سبدگردانی برای افراد به صورتی که کارشناس بصورت شخصی سازی شده برای سرمایه‌گذاران دست به عمل اقتصادی بزند فراهم شده است.

وی تاکید کرد: نکته اساسی این مجموعه این است که در آینده مسکن، ارز، طلا و… همه بازارهای سرمایه ذیل سوپرمارکت مالی قرار گیرد و افراد در این مجموعه بتوانند بجای آمد و شد میان بازارها در بازار سرمایه اهداف خود را محقق نمایند.

خواجه نصیر گفت: ما آرزوی تحقق این مسئله که افراد در جایی مثل سوپرمارکت مالی بتوانند در یک فضای سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط روز بتوانند رو حوزه مسکن، طلا،ارز، بورس، بیمه و… بتوانند تصمیم گیری نمایند و همگی در یک بستر میان محصولات سرمایه‌گذاری متنوع دست به انتخاب بزنند.

وی ادامه داد: این فرایند تا پنجاه درصد پیش رفته است که ادامه راه نیازمند همکاری در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی است که پیگیر آن نیز هستیم.

نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران اظهار داشت: قدم دوم سوپرمارکت‌های مالی در جهت صاحبان تولیدی و بخش خصوصی اقدام برداشته خواهد شد و افراد بدین صورت دسترسی به نقدینگی برای فعالیت‌های توسعه، سرمایه در گردش، واردات و… در مقیاس‌های مختلف ۱۰ میلیارد تومان تا ارقامی مثل ۵۰۰میلیارد را در بازه‌های زمانی مختلف را خواهند داشت.

خواجه نصیر گفت: عمق بازار سرمایه زمانی رقم خواهد خورد که فاصله میان سرمایه‌گذار و فرد نیازمند سرمایه با حذف واسطه‌ها به حداقل خود برسد.

وی در ادامه با انتقاد از بانک‌ها گفت: سیاست تخصیصی بانک‌های کشور به دلیل سود شخصی این نهادها کارآمد نیست.
نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: در سیستم بازار سرمایه ابزار مالی است که با انتشار اوراق مشارکت حرف اول را می‌زند. عمده تامین مالی هزینه‌های تولیدی مجموعه‌های شهرداری، نفت و… از طریق بازار سرمایه با سرمایه بیش از ۱۰,۰۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات مترو اصفهان گفت: این مجموعه تا به حال توانسته صفر تا صد تامین اعتبارات در مراحل مختلف در عرض یک ماه را با هزینه‌های مختلف برعهده گیرد و عمده تأمین سرمایه قطار شهری کشور از همین راه انجام شده است.

خواجه نصیر گفت: مجموعه ما در دو هفته گذشته بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه نفت تامین اعتبار کرده است و این نشان از امکانات و توان بی‌نهایتی است که مردم در خدمت تولید و توسعه کشور خودشان دارند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه با هدف حذف نقش واسطه‌های ذی‌نفع عمل خواهد کرد تا بوسیله آن با فروش ابزار مالی به مردم هر استان در جهت تامین مالی مجموعه‌های متناسب با نیاز همان استان عمل نماید.

خواجه نصیر گفت: اگر تا دیروز سرمایه افراد به شعب بانک مرکزی روانه شده و در نقطه دیگری از کشور تخصیص می‌یافت امروز این مجموعه در جهت ایجاد بستر سرمایه‌گذاری با هدف سوددهی به سرمایه‌گذار و بطور همزمان ایجاد اشتغال و توسعه هدف‌گذاری کرده است.

نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران در ادامه گفت: بزرگترین مزیت این مجموعه تامین مالی و ایجاد کارایی در جهت سیستم تخصیص مالی هر سرمایه‌گذار متناسب با محیط خود فرد و اولویت همان مکان و مردم است.

وی ضمن انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات و منابع گفت: قطع به یقین هرگاه به صورت مرکزی نحوه تخصیص منابع انجام می‌شود مبتنی بر نیاز شهرستان‌ها نبوده و برپایه قدرت و لابی نمایندگان بوده است!

خواجه نصیر در پایان گفت: ما امیدواریم تا با برنامه‌هایی که داریم وسیله‌ای باشیم که تخصیص و تجهیز منابع سرمایه‌گذار مبتنی بر تخصیص و تجهیز منابع همان محل یا همراهی خود مردم منطقه باشد تا منافع غیر مستقیم و مستقیم اعم از ایجاد اشتغال و توسعه صورت گیرد.

گفتنی است سوپر مارکت مالی شعبه مشهد در بلوار جانباز ساختمان پاژ واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن