اجتماعیاسلاید شو

مهدی صباغی بازیگر مشهدی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت

کد خبر : 46940

مهدی صباغی بازیگر مشهدی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بامداد امروز جمعه درگذشت.

یکی از اهالی تئاتر مشهد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تائید درگذشت وی افزود: این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به علت بیماری بستری بود و متاسفانه بامداد امروز در بیمارستان ماهدشت کرج درگذشت.

حمیدرضا سهیلی افزود: طبق اطلاعی که از خانواده ایشان یافتیم هنوز برنامه های مراسم سوگواری ایشان به صورت دقیق مشخص نشده است.

مهدی صباغی متولد۱۳۳۰ در مشهد، خاطرات بسیاری را برای مخاطبان تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما رقم زده است. او در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.

بازی در فیلمهای سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیتهای هنری مرحوم صباغی است.

در رادیو نیز او علاوه‌بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد توانمندی این را داشت که با ۹‌لهجه گوناگون صحبت کند و همین موضوع، صباغی را از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و همکارانش متمایز می‌کرد.

از مرحوم صباغی آثار ماندگاری در زمینه صدا پیشگی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های رادیویی “صبح جمعه با شما” و “کوی نشاط” نام برد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن