زندگی

دامادم احترام من را نگه نمی‌دارد/ او لیسانس دارد!

کد خبر : 33719

دو سال پیش دخترم با پسر مورد علاقه‌اش ازدواج کرد. چند وقتی می‌شود که دامادم با من شفاف نیست و دروغ می‌گوید. هر وقت هم که با او صحبت می‌کنم، احترام من ، مادر زنش و حتی همسر خودش را نگه نمی‌دارد. با دخترم هم به مشکل خورده است. لیسانس هم دارد. راهنمایی کنید که چطور این مسئله را مدیریت کنم؟

صبح مشهد– نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | روان‌درمانگر و مشاور خانواده/ به ندرت دعوای زن و شوهری پیش می‌آید که فقط یک طرف مقصر باشد و در بیشتر مواقع، دو طرف با درصدهای مختلفی، مقصر ماجرا هستند. بهترین روش این است که دلیل این رفتارها را از دخترتان جویا شوید. ممکن است سر منشأ اختلافات، رفتار دخترتان باشد. شاید بی‌اهمیتی به همسر، قطع رابطه با والدین او و در بیشتر مواقع رفتارهای متقابل، باعث این گونه رفتارها در دامادتان و در طول زمان باعث بی‌احترامی و اختلاف با خانواده شما و دخترتان شده است. بیان شکایت از رفتار و گفتار دامادتان و جانبداری از دخترتان، فقط رنج و ناراحتی را تشدید می‌کند و در طول زمان باعث عمیق شدن اختلاف می‌شود.

همیشه جانب دخترتان را نگیرید
حتی در مواردی که یقین دارید حق با دخترتان است، بهترین کار برخورد خوب و بزرگ منشانه و دور از جانبداری است. شما زمانی می‌توانید در حل مشکل، بیشترین تاثیر را داشته باشید که خود را در یک طرف دعوا قرار ندهید طوری که دامادتان به شما اعتماد کند و بداند در مقابل او نیستید و اگر حرفی می‌زنید، می‌خواهید مشکل را حل کنید نه این‌که از دخترتان جانبداری کنید.

بیش از حد در زندگی دامادتان دخالت نکنید
اگر اختلاف دختر و دامادتان ریشه اساسی و جدی پیدا کرد و بعد از مدت‌ها زندگی‌مشترک، هنوز هم درباره آن موضوع اختلاف دارند و خودشان به تنهایی توانایی حل آن را ندارند، فراموش نکنید نحوه ورود و برخورد شما به عنوان بزرگ‌تر خانواده و میزان توانایی شما در حل مشکل بسیار مهم است به طوری که این حمایت، حالت دخالت و قضاوت از طرف داماد پیدا نکند. چنان‌چه خودتان توانایی حل آن را دارید، می‌توانید کمک کنید ولی با توجه به شرایط کنونی، پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل‌شان از یک فرد با تجربه یا مشاور خانواده که تخصص کافی در این زمینه دارد کمک بخواهید چون ممکن است حمایت و کمک شما باعث شود خسارت بیشتری به زندگی شان وارد شود.

به دخترتان اصول کاهش تنش‌ها را آموزش دهید
در نهایت فراموش نکنید در این‌جا تدبیر و مدیریت شما به عنوان بزرگ‌تر خانواده، بسیار اهمیت دارد که دخترتان را در این مسیر هدایت کنید و با برخورد محبت‌آمیز با دامادتان، از حساسیت‌های اخلاقی او آگاه شوید. به دخترتان آموزش دهید که هر رفتار و سوء تفاهمی را منفی تلقی نکند و با کنار آمدن و صبوری در مشکلات ایجاد شده، تنش‌ها را در زندگی کمتر کند و حساسیت‌ها و خلقیات همسرش را بشناسد. اگر هم برخورد ناملایمی پیش آمد، هوشمندانه رفتار و سعی کند آگاهانه مشکل را حل کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن