اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

با حضور مهمانان خارجی و داخلی:

نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 49493

دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب مشهد گفت: ۱۸۶ مقاله به دبیرخانه این همایش با شرکت پنج کشور سوییس، برونئی، مالزی، تایلند و پاکستان رسیده است.

به گزارش صبح مشهد، مرضیه رضوی زاده روز یکشنبه در گفت و گو جمع خبرنگاران افزود: ۲۵ مورد از این مقالات شفاهی و بقیه بصورت پوستر ارائه می‌شود. همایش یاد شده هجدهم آبان به مدت ۲ روز به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۳۴۷ نفر برای حضور در همایش غذای طیب ثبت نام کرده اند که ۱۵۳ نفر حضوری و بقیه بصورت برخط از سخنرانی و مقالات استفاده خواهند کرد.

اهداف و محورهای همایش بین‌المللی غذای طیب

دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب نیز با بیان اینکه این همایش با همکاری مشترک موسسه کیفیت رضوی، معاونت علمی ریاست جمهوری، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد، افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و راهکارهای عملی در زمینه جنبه‌های پزشکی و تغذیه‌ای محصولات غذایی طیب از جمله اهداف این همایش است.

حسین زمانی ادامه داد: معرفی نشان طیب به عنوان نماد کیفیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، تبیین شاخص‌های غذای طیب و ارتباط آن با سایر نشان های کیفیت، معرفی نشان طیب به عنوان یکی از مولفه‌های وحدت و همگرایی کشورهای اسلام و معرفی نشان طیب به عنوان یک الگوی فرایندی و جامع در ارزیابی و رتبه بندی محصولات و خدمات از دیگر اهداف همایش یاد شده است.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم گفت: پژوهش‌های بنیادی و کاربردی غذای طیب در خصوص تولید و فراوری مواد خام کشاورزی و دامی، کاهش ضایعات غذایی، توسعه اثربخشی غذا بر جامعه و محیط زیست و تولید و ارزیابی کیفی محصولات غذایی و همچنین مقررات و ضوابط تولید و فراوری غذا، مقایسه معیارهای غذای طیب با استانداردهای حلال و ارگانیک از جمله محورهای این همایش است.

سید محمدعلی رضوی افزود: اقتصاد غذای طیب، صادرات و واردات، زنجیره تامین و زنجیره ارزش و برندسازی محصولات غذایی، شریعت و غذای طیب، جایگاه طیب در ادیان مختلف، ویژگی غذا از دیدگاه قرآن و قواعد فقهی و صنایع غذایی و تولید غذای سالم از دیگر محورهای نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن