اقتصادی

هشدار آیت ‌ا… علم‌الهدی: اقتصاد خراسان رضوی در حال سقوط است

کد خبر : 33502

نماینده‌ ولی فقیه در استان با بیان این که اقتصاد استان در حال سقوط است، افزود: ما با این مشکل مواجه هستیم که مدیریت‌ها صحیح نیست و هر چه فریاد می‌زنیم درست نمی‌شود، وقتی شما مطالبه‌گر شوید، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، آیت‌ا… علم‌الهدی روز گذشته در جمع تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: مسئولان ما در زمان کرونا متاسفانه در شرایطی که باید کشور اداره شود، در مدیریت کم می‌آورند یا کوتاهی می‌کنند. یک نمونه آن در وضعیت کرونا این بود که در حرم را ببندند که در این تصمیم به طور مستقیم ستاد ملی کرونا اقدام کرد.
وی با بیان این که در حرم مطهر رضوی پروتکل‌ها به خوبی رعایت می‌شود، تصریح کرد: مشهد ۳۲ میلیون مسافر داخلی و پنج میلیون مسافر خارجی دارد و مسئولان گمان کردند که اگر مشهد کانون تجمع قرار گیرد، نمی‌توانند آن را مهار کنند و فکر کردند که اگر در حرم بسته شود، کسی نمی‌آید و مشکل حل می‌شود. آیت‌ا… علم‌الهدی افزود: بحث مهار کردن ویروس کرونا یک طرف بوده و مدیریت کشور در یک طرف دیگر است که با بستن در حرم و مهمان پذیرها، جمعیت روزمزدها که حدود ۳۷ هزار نفر بودند در هتل‌ها و رستوران ها بیکار شدندکه عمده آن ها متعلق به مناطق محروم شهر هستند.
وی اظهار کرد: ما فشار آوردیم که بیمه بیکاری به این افراد بدهند که گفتند این افراد هیچ کدام بیمه نیستند و تنها حدود ۲ تا ۳ درصد این افراد بیمه شدند در حالی که بیش از هشت ماه است که هیچ منبع درآمدی ندارند و متاسفانه این موارد در مدیریت کشور نادیده گرفته شد. آیت‌ا… علم‌الهدی اظهار کرد: شیوع کرونا که آغاز شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از بقیه مرفه‌تر بود سر اولین امکانات گرفتار شد، علت این که اوایل در نیشابور به صورت تصاعدی مبتلا داشتیم و ۵۰ نفر از کادر درمان مبتلا شدند این بود که امکانات وجود نداشت. نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: ما ۱۶ میلیارد در مراحل اول کرونا تهیه کردیم و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد دادیم و درخواست کردیم که اگر می‌توانند به دیگر بیمارستان‌ها هم کمک کنند. وی با بیان این که مسئولان با ما مشورت نمی‌کردند، افزود: بنده پیشنهاد دادم، یک غربالگری در ورودی شهر، ترمینال و فرودگاه راه اندازی شود و تمام مسافران قرنطینه یک ساعته شوند و پولش را از خود مسافر بگیرند. هلال احمر قبول کرد که انجام دهد و دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی نیز قبول کرد اما در تهران مهر باطل خورد و گفتند همه جا باید بسته باشد. وی تصریح کرد: نتیجه این تصمیم‌گیری‌ها فشار اقتصادی شد در حالی که از نظر علمی تایید شد که با وجود رعایت پروتکل‌ها، حرم مطهر کوچک ترین تاثیری در شیوع ویروس کرونا ندارد.

از زمان آغاز کمربند جنوبی مخالفت شدید داشتم
همچنین به گزارش Alamolhoda.com، آیت ا… علم الهدی درباره مسائل به وجود آمده در ارتفاعات جنوبی مشهد، با بیان این که از زمان آغاز موضوع کمربند جنوبی در دوره آقای پژمان، مخالفت شدید داشتم، اظهار کرد: متأسفانه هیچ کس در این مسیر کمک نکرد و به ما گفتند تو مانع پیشرفت هستی. وی با تأکید بر این که پشت صحنه این اقدامات، جریان قدرت و ثروت است، ادامه داد: آنان به دنبال این بودند در خط خرید زمین های کمربند جنوبی به عنوان زمین های بی مصرف زراعی، ساخت و ساز عظیمی ایجاد کنند، میلیاردها پول به جیب بزنند و بروند. آیت ا… علم الهدی تصریح کرد: نه تنها کسی کمک نکرد بلکه عده ای به سر ما ریختند، از خود جریان های متدین شهر ما، عده ای به من حمله کردند که تو می خواهی جلوی توسعه شهر را بگیری. وی افزود: می خواهند اراضی آخر کمربند جنوبی را تا قسمتی که ساخته شده بخرند، در زمین های خود بولوار بسازند و این بولوار را به قسمت ساخته شده وصل کنند تا طرح کمربند کامل شود؛ گفتیم قسمت ساخته شده بولوار باید بن بست شود، با هماهنگی انجام شده، انتهای بولوار تبدیل به پارکینگ شد. بنا شد پارکی در حاشیه ایجاد شود تا به کوه پارک برسد و دیگر ساخت و سازی در آن محدوده انجام نشود. امام جمعه مشهد با بیان این که برای به سرانجام رسیدن این موضوع، همه باید کمک کنند، اظهار کرد: کار به نیمه راه رسیده، عزیزان بیایند و کمک کنند. آیت ا… علم الهدی همچنین به مسئله زنان و حواشی به وجود آمده مربوط به دوچرخه سواری بانوان نیز اشاره کرد و افزود: هیچ روحانی، عمامه به سر و اندیشمندی نگفته در حقوق انسانی، حق زن کمتر از مرد است. هیچ آموزه ای در این خصوص در اسلام نداریم بلکه اسلام می گوید بر حسب ساختارهای جنسیتی، استعدادهای ذاتی، نقش و تکلیف زن و مرد متفاوت است.

نمی گوییم دوچرخه سواری زن نباشد
وی تصریح کرد: در مسئله دوچرخه سواری، مشکل مان این است که به سمت حذف مسئله می رویم در حالی که باید یک راه برای اصلاح و ترمیم موضوع پیدا کنیم؛ یک عده پافشاری می کنند که باشد و یک عده در مقابل آنان برای حذف مسئله حرکت می کنند. وی با تأکید بر این که «ما نمی گوییم دوچرخه سواری زن نباشد»، اظهار کرد: خانمی آمد پیش من و گفت می خواهم پیست موتورسواری بانوان راه بیندازم، گفتم خدا خیرت بدهد، کمکت می کنیم و پیست موتورسواری خواهران راه افتاد، خب در این پیست موتورسواری خواهران، خواهران بروند موتورسواری کنند، چه ایرادی دارد؟ امام جمعه مشهد تصریح کرد: مراجع تقلید گفتند دوچرخه و موتورسواری زن در ملأعام حرام است، آن خانمی که رفت پیست موتورسواری خواهران را راه انداخت، هم منافع اقتصادی داشت و هم برای بانوان، آسیب و حادثه اش کمتر است، دوچرخه سواری نیز همین است، اگر در دانشگاهی که انواع و اقسام فعالیت های ورزشی دارد، تربیت بدنی دانشگاه به این نتیجه رسید که خواهران باید دوچرخه سواری کنند، یک پیست دوچرخه سواری بانوان راه بیندازند و آن جا خواهران دانشجو بدون هیچ مانعی دوچرخه سواری کنند. وی یادآور شد: به آقای شهردار گفتیم پیست دوچرخه سواری راه بیندازند تا بانوان بدون مشکل و سختی دوچرخه سواری کنند؛ معتقد هستم نباید با حذف مسئله مواجه شویم، روی اصلاح مسئله کار کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن