زندگی

پسرخاله‌ام می‌گوید از شوهرت طلاق بگیر تا از زندان آزادش کنم

کد خبر : 44768

زنی ۲۷ ساله‌ام. شوهرم به‌خاطر چک بی‌محل به زندان افتاده است. هرقدر هم تلاش کنم، امکان ندارد که بتوانم پول آزادی‌اش را جور کنم. پسرخاله‌ای دارم که بسیار پولدار است و قدیم، خواستگار من بوده. حالا که مجبور شدم، از او درخواست کمک کردم و می‌گوید به‌شرطی کمک می‌کند که بعدش از شوهرم جدا شوم و با او ازدواج کنم. من عاشق شوهرم هستم اما نمی‌خواهم بیشتر از این در زندان عذاب بکشد. چه کنم؟

نویسنده : فریبا البرز| کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

صبح مشهد– شما در شرایط بسیار سختی قرار دارید. به عنوان یک زن جوان، شوهری دارید که زندانی است. ای کاش توضیح بیشتری می‌دادید که مثلا چند سال است ازدواج کرده‌اید و آیا فرزندی دارید یا نه؟ شوهرتان چه مدت است که زندانی شده است؟ به هر حال شما با این مشکل جدی مواجه شده‌اید. تا به حال چه کارهایی برای رهایی از این مسئله انجام داده اید؟ آیا مبلغ منظور آن‌قدر زیاد هست که کلا شما را مایوس کرده؟ به‌نظر می‌رسد این ناامیدی موجب شده که از گزینه پسر خاله پولدار کمک بگیرید. در ادامه، چند نکته را باید به شما بگویم.

پسرخاله‌تان عاشق انتقام است، نه شما
در ابتدا باید گفت پسرخاله‌تان دنبال صاف کردن کینه‌های شخصی خودش با شماست. این که شما به او پناه بردید، فرصت خوبی برای خالی کردن خشم خودش شده است. هدفش کمک به شما نیست. بنابراین باید بدانید او عاشق شما نیست. عاشق انتقام است. چون هیچ همدلی و نیت خیری در این درخواست اش دیده نمی‌شود. عشق به یک زن متاهل در هیچ قانون و عرفی قابل قبول نیست. حتما در زمان گذشته مسائلی پیش آمده که نتوانسته‌اید با هم ازدواج کنید، حالا به هر دلیلی. در هر صورت شرط ایشان اصلا اخلاقی نیست.

راهکارهای دیگر را بررسی کنید
درست است که شما همسرتان را دوست دارید و طاقت ندارید او را در زندان ببینید اما قرار نیست تحت هر شرایطی این کار انجام شود. اگر واقعا قصد توجه به خواسته پسر خاله‌تان را ندارید، او را از ذهن خود خط بزنید. شاید این طوری بهتر بتوانید به فکرتان فرصت بدهید که اقدامات دیگری را در نظر بگیرد. از افراد دیگر کمک بگیرید. مسئله آزادی شوهرتان را به لحاظ قانونی بررسی کنید. مشاور حقوقی در این شرایط بسیار کمک کننده است. دریچه‌های دیگری را برای شما باز می‌کند که می‌توانید در صورت لزوم استفاده کنید.

به شوهرتان دلگرمی بدهید
قطعا شوهرتان هم از حضور در زندان راضی نیست. به همسرتان دلگرمی بدهید که بیکار ننشسته اید و هر کاری که از دست‌تان بر می‌آید، انجام می دهید. از خانواده و نزدیکان بخواهید در این شرایط سخت کمک تان کنند. قطعا حضور آن‌ها کنار خودتان باعث امنیت و دلگرمی شما خواهد بود.

به خاطر حضور شوهرتان در زندان احساس گناه نکنید
این نکته را هم در نظر بگیرید که شاید شرایط صددرصد به شکل مطلوب پیش نرود و این نباید باعث احساس گناه و عذاب وجدان دایمی شما شود. به هر حال بهتر است این را بدانید که شوهرتان چک بی‌محل کشیده و این کار کوچکی نیست و تبعات خاص خودش را دارد. چیزی که ایشان لازم بود بیشتر فکرش را می‌کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن