پایتخت فرهنگ اسلامی

چله نشین حسینی

کد خبر : 33321

پنج شنبه اربعین شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش است و این روزها دلدادگان کوی کربلا رخت عزا بر تن دارند تا در عزای سید و سالار شهیدان (ع) اشک ماتم بریزند.

صبح مشهداین روزها در دهه آخر صفر، مشهد الرضا (ع) یکپارچه سیاه پوش است و شهر دوباره در عزای حسین (ع) حسینیه می شود. به هر کوی و کوچه ای که نگاه می کنیم پرچم های سیاه بر در خانه ها افراشته شده تا بیرق عزای حسین (ع) برافراشته بماند. همزمان با اربعین حسینی، ویژه برنامه های مختلف عزاداری در حرم مطهر رضوی و نقاط مختلف مشهد تدارک دیده شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. آن طور که معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به مهر اعلام کرده است: «برای مراسم اربعین و دهه آخر صفر ۴۰ نقطه محوری در مشهد در نظر گرفته شده و به هیئت‌ها مجوز داده خواهد شد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنند.»
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اطلاعیه ای با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم کشوری قرائت زیارت اربعین در منازل، نوشت: با عنایت به شرایط کنونی و محدود شدن مجالس عزاداری اربعین حسینی و هماهنگی به عمل آمده ، مراسم کشوری قرائت زیارت اربعین در منازل ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه همزمان با اربعین حسینی از صدا و سیمای استان، ماذنه های مساجد و اماکن متبرکه پخش خواهد شد.

از مردم خواهش می کنیم به سمت خراسان رضوی حرکت نکنند
سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در ستاد مقابله با کرونای استان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم مراسم‌ عزاداری ایام پایانی صفر مانند تجربه خوب دهه اول محرم در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باشکوه برگزار شود. به گزارش روابط عمومی استانداری، جعفری با بیان این که شرایط استان از نظر کرونا همچنان در مرحله هشدار قرار دارد، افزود: از همه مردم خواهش می‌کنیم در ایام پایانی ماه صفر به سمت خراسان رضوی حرکت نکنند چرا که استان آمادگی پذیرش این عزیزان را نخواهد داشت. وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا هر گونه پیاده‌روی ممنوع است و در همین راستا از استان‌های همجوار می‌خواهیم که هیئت ها را توجیه و اقناع کنند تا به سمت استان حرکت نکنند. همچنین در داخل استان هم به فرمانداران تاکید شده است که در حوزه همان شهرستان در صورت لزوم، مراسم‌ با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود. وی تاکید کرد: در دستورالعمل‌ها به صورت شفاف اعلام شده که برپایی هرگونه موکب توزیع اقلام خوراکی و آشامیدنی ممنوع اما در قالب نذر سلامت و پویش جمع‌آوری نذورات برپایی این موکب‌ها پس از کسب مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی بلامانع اعلام و ابلاغ شده است.

برگزاری نذر خدمت سلامت در مناطق کم برخوردار مشهد
همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، نذر خدمت سلامت ویژه پزشکان و پرستاران ۱۷ و ۱۸ مهر در بولوار توس مشهد برگزار می شود. همچنین روابط عمومی انتقال خون استان در اطلاعیه ای اسامی پایگاه های فعال اهدای خون در ایام سوگواری اربعین حسینی برای اهدای خون مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را اعلام کرد. بنابراین اطلاعیه، پایگاه اهدای خون مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه واقع در خیابان دانشگاه روبه روی خیابان کفایی و پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر رضوی از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن