زندگی
موضوعات داغ

رفتارهای مادرشوهرم با من آزاردهنده است / با شوهر بچه ننه چه کنم؟!

کد خبر : 33291

۲۴ ساله‌ام و نزدیک به ۸ ماه پیش عقد کردم. در این چند ماه بعد از شروع زندگی مشترک‌مان متوجه شدم که شوهرم بیش از اندازه به حرف‌های مادرش گوش می‌دهد و اصلا به حرف‌های من توجه نمی‌کند. در این بین، رفتارهای مادرشوهرم با من آزاردهنده است و باعث می شود تا با شوهرم به مشکل بخوریم. چه کنم؟

صبح مشهد– اولین مسئله ای که باید هر زوج در آغاز زندگی‌مشترک خود درباره آن صحبت کنند و به تفاهم برسند، اتفاق نظر درباره موضوعاتی از جمله چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود، چگونگی ارتباط با خانواده همسر و … است. در درجه بعدی باید به خانواده ها و موضوع احترام و اهمیت دادن به آن ها در این بین بپردازند، به این معنا که برای آن ها حد و مرز مشخصی را با رعایت احترام برای زندگی خود در نظر بگیرند تا به زندگی مشترک شان خللی وارد نشود. گاهی اوقات، ندانستن مهارت های زندگی و داشتن باورهای غلط در زندگی‌مشترک باعث آسیب دیدن رابطه و از بین رفتن شیرینی زندگی مشترک به ویژه در اوایل ازدواج می شود که می تواند با آشنایی بیشتر زوج ها و صحبت های بیشتر در این زمینه حل شود ولی با لجبازی و دخالت افراد مشکل ساز می شود.

با شوهرتان درباره احساسات تان حرف بزنید
برای حل چنین مسائلی بهتر است هنگام صحبت با همسر خود بیشتر از احساسات خود صحبت کنید تا این که بیشتر او و خانواده اش را مخاطب قرار دهید. به طور مثال گفتن: «من احساس می کنم…» خیلی بهتر است تا بگویید: «تو و خانواده ات همیشه…» . این گونه صحبت کردن باعث می شود فرد حس کند همیشه مقصر است و ناخواسته به لجبازی و همکاری نکردن با شما بپردازد. در نتیجه نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه بیشتر از شوهرتان دور می شوید و مشکلات نیز افزایش می یابد.

حساسیت‌تان را به این موضوع مدیریت کنید
بعد از هر اتفاقی، برای چند دقیقه از موضوع دور شوید و بعد از این که به آرامش نسبی دست یافتید، درباره آن با همسرتان در موقعیتی که ایشان هم آرام هستند، به صورتی که گفته شد، صحبت کنید و به یک نتیجه منطقی برسید. در ضمن باید حساسیت‌تان را به این موضوع مدیریت کنید، یادتان نرود با تغییر خودمان، دنیای مان عوض می شود.

یک خواهش از خانواده‌ها
موضوع بعدی، میزان وابستگی و اثرگذاری خانواده ها بر افراد متاهل است که به علت نداشتن اطلاعات کافی و شاید محبت افراط گونه، می خواهند همیشه با نصیحت خود خوشبختی فرزندان شان را ببینند ولی نمی دانند که این گونه محبت کردن، نه تنها باعث خوشبختی زوج ها نمی شود بلکه بیشتر باعث تفرقه افکنی بین آن ها می شود که می توان با کمک یک روان شناس و صحبت های بیشتر، این مسائل را حل کرد.

نویسنده : مهسا جعفری‌نسب | روان شناس بالینی / خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن