زندگی

برادرهای خانمم‌ چند باری من را کتک زده‌اند / از همسرم میترسم!

کد خبر : 32957

۲۸ ساله‌ام و سه سال است که ازدواج کرده‌ام. در یک شرکت کارگر هستم. طی این سه سال هر زمان با همسرم یک جروبحث کوچکی می‌کنیم، همسرم به پدر و مادر و برادرانش خبر می‌دهد‌. چند باری آن‌ها من را کتک زده‌اند ولی با پا درمیانی بزرگ ترها داریم زندگی می‌کنیم؛ احساس امنیت ندارم و همواره می‌ترسم.

صبح مشهد– برادر گرامی از این ‌که مشکلات بین شما و همسرتان این‌ گونه حل و فصل می‌شود، متاسفیم و این امر را می‌توان نشانه عدم وجود صمیمیت در رابطه زوجی شما تلقی کرد زیرا اگر رابطه بین زن و شوهر حالت عاطفی و صمیمانه داشته باشد، از این روش‌ها برای حل مسئله استفاده نمی‌شود. این که بیان کرده‌اید با یک جروبحث کوچک با همسرتان، دخالت و خشونت خانواده همسرتان ایجاد می‌شود منطقی نیست و ممکن است اختلافات و درگیری‌های بین شما و همسرتان شدیدتر از جروبحث جزئی باشد و به همین دلیل آن‌ها به خود اجازه می‌دهند که از روش خشونت با شما به عنوان اهرمی بازدارنده استفاده کنند. بنابراین بهتر است سبک برخورد خودتان را در خصوص مشکلاتی که در زندگی دارید، تغییر دهید و به جای برخوردهای تند و خشن از ادبیاتی ملایم‌تر و گفت‌و‌گو استفاده کنید؛ یقینا اگر مهارت ارتباطی مناسب را فرا بگیرید، می‌توانید از رسیدن اختلافات به درگیری پیشگیری کنید و برای شروع لازم است همسرتان را در هنگام ناراحتی و مشکلات بیشتر درک و انتقادات خود را با استفاده از لحنی آرام به وی منتقل کنید.

از تلافی کردن پرهیز کنید
اگر شما به سبک خانواده همسرتان با او رفتار نکنید، آن‌ها انگیزه خود را برای تکرار این روش از دست می‌دهند، بنابراین سعی کنید بهانه‌ای برای این‌گونه اقدامات فراهم نکنید و در مقابل رفتارهای غیر منطقی آن‌ها، پخته و اصولی با چاشنی منطقی بودن رفتار کنید.

مشکلات نباید به خانواده‌ها منتقل شود
به نظر می‌رسد که شما و همسرتان نیاز به آموزش مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله دارید بنابراین پیشنهاد می‌کنم با هم در جلسات آموزشی مهارت‌های مختلف زندگی که در محله‌ها و مخصوصا مراکز مشاوره مجاز برگزار می‌شود، شرکت و سپس برای حل مشکلات خود از خدمات مشاوران و روان شناسان دارای پروانه استفاده کنید. این امر نیازمند یک توافق اولیه بین شما و همسرتان است که باید در اولین فرصت مناسب ضمن یک گفت‌و‌گوی صمیمانه به عنوان پیشنهاد با ایشان مطرح و توافق کنید از این به بعد مشکلات خود را به خانواده‌ها منتقل نکنید و از طریق مشاوره حل کنید.

با برادر های خانم‌ تان صحبت کنید
با توجه به اطلاعات کمی که در پیامک‌تان از خانواده همسرتان داده‌اید، به شناخت خوبی از آن‌ها نرسیدم اما شاید اهل مذاکره باشند. مشکلات‌تان را با آن‌ها در یک فرصت مناسب و در یک جمع مردانه در میان بگذارید و نظر آن‌ها را جویا شوید. شاید همسرتان که خواهر آن هاست، اطلاعات درستی به آن‌ها نداده و شما نباید فرصت دفاع از خودتان را از دست بدهید. البته این به شرطی است که شما همه چیز را به ما گفته باشید و خودتان در این ماجرا مقصر نبوده باشید.

راهکار قانونی، آخرین تصمیم است
در صورتی که از روش‌های فوق به نتیجه نرسیده‌اید، می‌توانید از راهکارهای قانونی برای خاتمه دادن به این موضوع استفاده کنید. توجه داشته باشید در خصوص مسائل خانوادگی آخرین راهکار توسل به قانون است و قبل از هرگونه اقدامی حتی اگر همسرتان راضی به شرکت در جلسات آموزشی و مشاوره نشد شما خودتان حتما این فرایند را انجام دهید و بعد از دریافت مشاوره اگر لازم شد از طریق مراجع قانونی برای خانواده همسرتان محدودیت ایجاد کنید.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس / سلام زندگی خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن