شهری

شهردار مشهد: حدفاصل تقاطع آزادگان تا مهدیه بزرگراه می شود

کد خبر : 32563

شهردار مشهد با اشاره به این که یکی از نگرانی های ما مسیر ۲٫۵ کیلومتری از تقاطع چهارسطحی آزادگان تا مهدیه است، گفت: این مسیر در اجرا با معارضاتی روبه روست که باید برای رفع آن برنامه ریزی لازم با زمان بندی مناسب انجام شود.

صبح مشهد– کلایی گفت: در ابتدا قرار بود با توافق استانداری این مسیر به طول ۴٫۵ کیلومتر تا کال صفی آباد به صورت بزرگراه، با احداث یک تقاطع غیر همسطح اجرا شود اما وزارت راه و شهرسازی با زیر مجموعه های خود برای چگونگی اجرای پوسته، محل عبور قطار شهری گلبهار و قطار مشهد-گرگان و همچنین تامین اراضی پایانه غرب مشهد به نتیجه نرسید که برای این موضوع با وزیر راه و شهرسازی جلسه ای برگزار شد که هنوز به نتیجه نرسیده است. با توجه به این موضوع تصمیم گرفته شد تا مسیر ۲٫۵ کیلومتری تقاطع آزادگان تا مهدیه را به صورت بزرگراه اجرا کنیم.
محمدرضا کلایی بامداد روز گذشته در نشست بررسی و هماهنگی تسریع اجرای پروژه های بزرگ مقیاس منطقه ۱۲، به پیشرفت ۴۳٫۵ درصدی تقاطع چهار سطحی آزادگان اشاره و تصریح کرد: طبق زمان بندی اعلام شده زیرگذر، میدان همسطح و چپ گرد غیر همسطح از بزرگراه امام علی (ع) به سمت نمایشگاه باید ۲۲ بهمن به بهره برداری برسد و چپ گرد غیر همسطح دوم به سمت چناران نیز در اردیبهشت ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود. وی گفت: پروژه تقاطع آزادگان، کمپ ورزشی ۶٫۵ هکتاری، مسیر۲٫۵ کیلومتری بزرگراه تقاطع آزادگان تا آزادراه چناران، بازگشایی بولوار مهدیه به جاده شاندیز، تقاطع غیر همسطح مجیدیه به بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی و پروژه های مرتبط با توسعه توس از جمله پروژه های مهم منطقه ۱۲ است. شهردار مشهد با اشاره به پروژه های توسعه و آبادانی منطقه تاریخی توس نیز تصریح کرد: سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی، مسیر دسترسی به کهن دژ، بولوار پردیس تا کشف رود، دروازه رودباره تا کشف رود و باغ راه از کشف رود تا آرامگاه فردوسی، مجموعه ورزشی و مجموعه تاریخی سفالگان و… از جمله پروژه های تعریف شده برای منطقه تاریخی توس است که بخشی از آن همچون سامان دهی هفت هکتار از جلوخان آرامگاه انجام شده است. شایان ذکر است، نوروزی و موحدی زاده دو عضو شورای شهر مشهد نیز در این جلسه نکاتی را درباره پروژه های منطقه ۱۲ مطرح کردند.وی افزود:به مردم قول داده ایم که طرح تفصیلی توس ظرف چند ماه آینده به تصویب برسد، اکنون نیز بر این موضوع تاکید داریم، اما این کار نیاز به ابلاغ طرح راهبردی توس از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی دارد که به شدت پیگیر ابلاغ این طرح هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن